Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Mr.Bojangles za 27 sep 2014, 22:36
Dom als ik ben, maak ik regelmatig weer geld over naar iemand als ze iets nodig hebben. Deze keer had Lamin geld nodig voor een nieuw dak. Ik heb wel verteld dat er teveel mensen geld aan me vragen en dat ik niet meer alles kan betalen. Ik maakte dan ook maar 5000 Dalasi over waar hij er 7500 vroeg voor een nieuw dak.
Ondanks alle verhalen die ik gelezen heb, blijf ik vooralsnog een aantal mensen toch vertrouwen. tot mijn verrassing kreeg ik gisteren op facebook een berichtje met enkel een foto zonder tekst. Zie hieronder, gesteld dat het plaatsen goed gaat. ;-)
Afbeelding
Lijkt erop dat mijn geld (wederom) gewoon besteed is aan de reden die men opgaf. En zo te zien aan de buurman kon het inderdaad wel eens hard nodig zijn geweest, en zijn er meer die aan een nieuw dak toe zijn.
door SarahV za 27 sep 2014, 23:16
Goed om te horen en te zien!
door Mr.Bojangles za 27 sep 2014, 23:23
Nee, nu pas. Hij belde me op 6 september. Heb ik daags erna geld gestuurd, en kreeg gisteren de foto.
Ik had Lamin al diverse keren geld gestuurd voor wat zaken, o.a. voor een nieuw toilet op de compound, wat vorig jaar verregend was. Daar heb ik enkele maanden geleden ook foto's van gehad toen het klaar was. en voor dat meisje dat aan haar ogen moest worden geholpen. Dus ik denk dat hij niet zo goed meer durfde maar dat de overlast van een lekkend dak toch wel erg groot werd.
op 14 mei kreeg ik de foto's van het nieuwe toilet. hier een close-up:
Afbeelding

En hier foto's van Sariba voor en na, ze is nog onder behandeling:
(het linkse meisje, zoals ze voorheen rondliep)
Afbeelding

En hier een foto terwijl ze al enige tijd onder behandeling is:
Afbeelding
Het gaat dus duidelijk al stukken beter want ze kan nu haar ogen open houden overdag buiten.
Laatst bijgewerkt door Mr.Bojangles op za 27 sep 2014, 23:26, in totaal 1 keer bewerkt.
door jalambang za 27 sep 2014, 23:25
Ziet er goed uit,en hij kan er weer een tijdje tegen !
door Mr.Bojangles za 27 sep 2014, 23:32
Ach, en nou we toch bezig zijn, als je die foto's van Sariba bekijkt, kun je zien dat de muren van de compound ondertussen ehhh 'geverfd' zijn. ;) Die waren over de hele compound hardstikke wit. Heb ik toen ik er was (op Tobaski), gezegd dat die geverfd moesten worden, dat zou Sariba helpen tegen de zon. Toen opa - die schijnbaar als de 'baas' van de compound dat niet zo snapte, vroeg ik waarom hij dan met een zonnebril op zat. Ik zeg: zet die dan eens af. Toen begreep hij het. Resultaat is wel niet je van het want die stenen zuigen als de pest, maar alla.
door Dalasi ma 29 sep 2014, 14:29
Hoi.

Ons huurhuis heeft zo een zelfde dak, en na verloop van tijd gaat het rubber onder de nagels kapot, wordt poreus, of de nagel is er gewoonweg scheef ingeslagen. Bij de bouwmarkt zijn van die tubes met bitumen te koop voor rond de € 10,-. Ze passen in zo een groot spuitpistool van zeg € 4. Bij ons was een tube voldoende voor ongeveer 20 M3.

Hiermee heb ik alle nagels op ons dak laten insmeren, en het lekt niet meer. Wellicht en tip, gaat het dak langer mee.

Groetjes,

Dalasi.