Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Grumpy Old Sil zo 28 sep 2014, 00:22
Als dit waar is....tjonge.

Complete gebieden in Sierra Leone met een hoge bevolkingsdichtheid, zijn volledig van de buitenwereld afgesloten door de afkondiging van de grootste quarantainemaatregel in de geschiedenis. Deze heeft inmiddels de ineenstorting van het systeem van voedselvoorziening veroorzaakt, De lokale overheid zegt dat gedwongen isolementsmaatregelen van kracht zullen blijven totdat Ebola is uitgeroeid.

Dit betekent dat in wezen miljoenen mensen zich nu in een totale staat van militaire quarantaine bevinden totdat ze immuun zijn geworden voor het Ebola-virus, of zijn overleden.

“President Ernest Bai Koroma heeft met onmiddellijke ingang de districten Port Loko, Bombali en Moyamba geïsoleerd, zodat alléén mensen die essentiële diensten leveren deze gebieden kunnen betreden”, meldt Associated Press. “De beperkingen blijven van kracht totdat de keten van transmissie is gebroken”, zeiden ambtenaren.

AP gaat verder met te melden: “Sierra Leone heeft op donderdag een dramatische stap genomen met het onmiddellijk afgrendelen van wijken waar meer dan 1 miljoen mensen wonen die, net als in andere West-Afrikaanse landen, worstelen om de Ebola uitbraak, die al aan duizenden mensen het leven heeft gekost, te beheersen.
Infrastructuur voedselleveranties ingestort

De infrastructuur van de voedselvoorziening in Sierra Leone is nu volledig ingestort. Het probleem met quarantaines is, dat deze beperkingen opleggen aan het vervoer van goederen en diensten (voedsel, medicijnen enz,), op hetzelfde moment dat ze de beweging beperken van een besmettelijk virus.

De handhaving van de quarantaine heeft in heel Sierra Leone de ineenstorting veroorzaakt van de infrastructuur voor de voedselleveranties. Natuurlijk en voorspelbaar heeft dit als gevolg dat de voedselprijzen omhoogschieten. Het AP meldt: “.. de voedselprijzen zijn gestegen, een aantal markten zijn gesloten en de levering van voedsel is vertraagd”.

Bron: NaturalNews.com

door jalambang zo 28 sep 2014, 00:41
Ja ik hoorde vandaag van mijn zus dat afgelopen maandag of dinsdag bij het programma De Wereld Draait Door, een arts heeft gezeten ( ze dacht van Unicef ) die daarheeft zitten vertellen dat r in december al 1 miljoen doden zouden zijn die stierven aan Ebola. Dit kan ik me bijna niet indenken,maar nu mt jouw bericht,ja kan dit best mogelijk zijn,want iedereen besmet iedereen als je in een afgesloten gebied zit,en hoe krijgen ze te eten.....droppen vanuit de lucht misschien ?? Ook zou er een groot te kort zij aan de witte maanpakken want elke week moeten er nieuwe gebruikt worden. Ik wil de uitzending nog even bekijken via Uitzending gemist,maar het had diepe indruk op mijn zus gemaakt die ook nog naar Gambia wilde gaan,maar het nu toch even afwacht allemaal.