Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door rienuf zo 28 sep 2014, 11:44
Ik heb ongeveer een jaar geleden een solarlamp gekocht en deze in de compound geinstalleerd, solarschermpje op het dak en de lamp in de kamer
Zelfs na de regentijd werkt deze nog steeds goed
Dus ook licht als er geen elektriciteit is en veel veiliger omdat er geen kaarsen meer nodig zijn.
Alleen de schakelaartjes aan de lamp zijn zo slecht van plastic echt een goedkoop product uit China.
Mijn vraag is weet iemand een adres waar ik een degelijke solarlamp kan kopen omdat het echt goed werkt en goed te bedienen is
door pietertje zo 28 sep 2014, 21:30
Bij Eseim, zit in Bijilo als je van de richting van Brufut komt, bij de rotonde linksaf en dan aan de rechterkant.
Geel gebouwtje.

Ik heb als je wilt een email adres en een telefoonnummer.

Pia
door Andrea ma 29 sep 2014, 00:19
Lol ik dacht al wie is die Pietertje :D
Weet je toevallig ook wat die lampen kosten? Heb jaren geleden zulk soort lampen uit Nederland mee genomen maar de batterijen zeggen nu na een half uur doe het zelf maar. Jammer....
door pietertje ma 29 sep 2014, 09:45
Ja ik wilde even van het imago van de partner van af.

Een set van 4 lampen, vroeg hij 3.600 dalassi met accu en paneel.
Maar dit was een eerste prijs, wij hebben daar verder nog niet over onderhandeld.
Zag er wel degelijk uit, maar wij waren op weg naar iets anders dus even snel binnengelopen.

Succes,
Pia
door Senna di 30 sep 2014, 20:42
heeft iemand ervaring met die waka waka lamp? En dan vooral die ook mobieltjes kan opladen?
Ben wel benieuwd, wil er volgend jaar twee meenemen. De lampen zijn aan de prijs en wil weten of ik dan waar voor mijn geld krijg.

Senna
door Grumpy Old Sil di 30 sep 2014, 21:16
Wij hebben 2 waka waka lampjes (zonder mobiel-oplaad-mogelijkheid). En daar hebben we onzettend veel plezier van gehad. Urenlang licht van. Op de laagste stand (bedlampje) zou het ongeveer 40 uur moeten kunnen branden zonder opladen. Dat hebben we niet uitgeprobeerd. Wij hebben er hier in Gambia toen 500 Dalassis per stuk voor betaald. Nu zijn ze nergens meer te vinden. Wij hebben dus de originele waka waka lampjes, geen imitatie. Wij hebben begrepen dat de prijzen hiervan in Nederland 10-tallen malen hoger ligt.

door wietse wo 01 okt 2014, 12:28
Neem gewoon flexibele bureaulampen van Ikea mee. Richt de lamp naar het plafond of witte muur. Hooguit 2 lampen voor een grote living. Kosten 14,95 p.l.
door OmiGambia wo 01 okt 2014, 13:32
Kijk eens op de M-Plaats.Daar staan ze zonder gsm oplader voor 29€ .
door Peter wo 01 okt 2014, 14:51
Als iemand ze weer in Gambia te koop weet hoor ik het graag, maar dan wel met GSM laadfunctie.