Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Brusubi zo 30 nov 2014, 12:05
Ik wil mijn hondje voor 3 maanden mee naar Gambia nemen.
Er is vast iemand die mij kan vertellen hoe ik dit het beste kan regelen.

alvast bedankt .
door Mirjam zo 30 nov 2014, 15:27
Bij Arke krijg je alle info. O.A wat voor soort bench, wanneer te boeken,ze mogen geen kalmeringsmiddel gebruiken etc etc.Entingen houd jezelf rekening mee lijkt me.En houd rekening met eventuele quarantaine als je terug komt in Nederland
door kartongtoebab ma 01 dec 2014, 18:19
Goede duitse dierenarts in Gambia: Michael Meyer: www.vetclinicgambia.com.
Hij zit in Bijilo op de rondweg als je net voorbij Coco Ocean bent richting vliegveld rijdend zit hij aan de linkerkant in een rijtje huizen met een grote V op een uithangbord.

Kijk even op het oude prikbord daar is al regelmatig over geschreven.
Probeer niet teveel de brousse in te gaan met je hondje want richting Kartong heb je nog wel de TseTse vlieg in de brousse ( slaapziekte). Goed enten tegen rabies , scalibor vlooienband om tegen zandvliegen, teken en hartworm en ik zou elke maand ontwormen ( milbemax) . Let ook op mango wormen ( vooral als je hondje in contact komt met gambiaanse pups ed) . De reis gaat goed: in Gambia op het vliegveld komt de bench vaak apart: een porter even charteren en wat extra geld geven om de hond met voorrang eruit te krijgen.
Op schiphol vroeg ik altijd de purser om nog even extra aan de piloot te melden dat hij er een hond meevloog ivm verwarming aanzetten in het bagageruim. In gambia is mij nog nooit om de papieren gevraagd: honden zijn onrein bij moslims! Op schiphol ook nog nooit om papieren gevraagd . De bench komt daar weer aan bij de band voor de speciale bagage. Quarantaine onzin.
door j@ck di 02 dec 2014, 11:20
voor wie neem je het hondje mee?
Voor je zelf denk ik, omdat je hem graag bij je hebt.
Of je het hondje er een plezier mee doet, weet ik niet.
Allereerst zijn het al de spanningen die hij voelt eromheen,
In 3 maanden 2x in een vliegtuig
wennen aan totaal andere omgeving en mensen
kans op allerlei ziektes
twee keer grote temperatuursverschillen, en dat is nogal wat voor een dier dat alleen zijn temperatuur regelt met z'n bek (snel ademen) en met z'n voetzolen.

N.a.v. je verhaal ga ik ervan uit dat het een klein hondje is. Deze zijn over het algemeen behoorlijk vatbaar voor allerlei veranderingen.
Ik adviseer: Denk eerst aan wat je het hondje aandoet, en beslis dan of het niet beter is hem die drie maanden toch maar hier te laten.