Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Marcdup ma 01 dec 2014, 07:57
Een Nederlandse mevrouw die voor de eerste keer naar Gambia kwam is overvallen aan het strand door een man met een groot mes. Het gebeurde om 12u30 in de namiddag. Gevolg 2 van haar vingers gebroken,haar gsm+fototoestel gestolen. De mevrouw verbleef in Baobabhotel voor 1 week.
door j@ck ma 01 dec 2014, 15:30
Mearc, heb je meer gegevens over de vrouw en het voorval?

Ik vind het nl. een raar verhaal en zou daarom wel meer hierover willen weten.
Natuurlijk gebeuren er soms rare dingen, maar midden op de dag iemand aanvallen met een groot mes op het strand?
door Jaap Meester ma 01 dec 2014, 17:28
Wij zitten op dit moment in boabab en van dit verhaal is niets bekend wel raar idd
Graag meer info aub
door wilmapulles ma 01 dec 2014, 18:14
Ik vermoed een "broodje Boabab aap verhaal" ?
Ook ik kan het mezelf niet voorstellen dat zoiets op een middag gebeurd.
door Emesk ma 01 dec 2014, 19:45
Waarom zou dat niet op een middag kunnen gebeuren.
Wij zijn zwlf ook wel eens midden op de dag overvallen in het bijloo apenbos.
Eerst werd er zeer hinderlijk vlak achter ons gelopen. Toen ik er wat van zei, hele discussie.
Ik wilde dat de man voor ons ging lopen maar dat wilde hij niet, de sfeer werd steeds grimmiger.
Hij wilde ons entree kaartje zien, maar m,n man wilde dat niet laten zien, omdat we er van overtuigd waren dat hij het op onze portemonnee had voorzien. Dus wij vroegen naar z,n pas van het park. Daarna begon hij te trekken aan onze kleding. Gelukkig kon ik een eindje vandaan m.n man en de belager komen en heb toen net gedaan of er een ranger aankwam. Hij vluchtte toen.
Ik was toen niet bang alleen heel erg boos, daarna wel bang geworden en voorgenomen nooit alleen meer naar dat bos te gaan, wij gaan ook nooit alleen in de donker buiten de poort van ons hotel. Wel jammer dat zo,n voorval zo lang een nasleep heeft. Het is nl nu al 4 jaar geleden, en als ik er aan denk. Brrrr.
door j@ck di 02 dec 2014, 11:08
Emesk, dit is een verhaal van jou zelf, en ik kan me voorstellen dat dit is gebeurd zoals jij vertelt.
Maar een verhaal over een mevrouw, midden op de dag, op een strand waar iedereen je ziet en dan nog met een groot mes!!??
Er zullen niet veel "slechte" Gambianen zijn die zo'n gok wagen.
Dus vandaar mijn vraag om meer informatie, want als het inderdaad niet zo is en Marcdup heeft het van "horen zeggen" dan is het inderdaad een broodje aap verhaal en worden de mensen daar weer zwart gemaakt. (heeft wel wat in deze tijd ;) )
door angie27 di 02 dec 2014, 11:55
Helaas is dit verhaal wel gebeurd....wees voorzichtig aub. Loop niet alleen op het strand, ook overdag en kijk uit als het donker is!!
door Robert di 02 dec 2014, 12:37
Ik begrijp niet waarom dit verhaal in twijfel getrokken wordt. Daarbij is Gambia niet het "Walhalla" van alleen maar "lieve" en "lachende" mensen. Ook in Gambia loopt "gespuis" rond zonder scrupules!

Home is not where we live, home is where we belong..
door Dunya di 02 dec 2014, 16:29
Als Gambia zo veilig is waarom wonen de middenstanders achter tralies en hekken.
En heeft iedereen een watchman nodig niet omdat het een paradijs is.
door Jaap Meester wo 03 dec 2014, 00:18
Zojuist iemand vd receptie gesproken
Er is idd iemand overvallen dame maakt het goed en is inmiddels weer in nederland
T is vervelend dat dit gebeurt ik hoop dat het een eenmalige actie is
Wij hebben er verder niets van gemerkt