Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Marcdup wo 03 dec 2014, 09:33
Zo zie je maar als je de waarheid spreekt hier op dit prikbord,denken sommige dat het uit de duim gezogen is. Die mevrouw is terug in Nederland,kheb haar naam niet gevraagd. De mensen die op de vlucht zaten hebben toch die mevrouw gezien met haar arm in het verband. Men mag hier niets vertellen wat er gebeurd of het wordt in twijfel getrokken :evil:
door Marcdup wo 03 dec 2014, 10:09
Zelfs een meisje die werkt in het restaurant in Baobabhotel is overvallen geweest op weg naar huis door 2 mannen . Ze hebben haar bij de keel gegrepen en haar gsm en geld afgenomen. Het is een mager kind en kon de dag erna bijna niet meer spreken en haar hals zag blauw. Vraag maar na in Baobab voor die gene die dit ook niet geloven .
door j@ck wo 03 dec 2014, 11:19
Dag Marc,
Zoals je verhaal er stond komen (kwamen) er met de regelmaat van de klok verhalen hier op het prikbord, die later inderdaad een broodje aap waren.
Dáárom heb ik gereageerd.
Misschien als je volgende keer evt. wéér zoiets plaatst, je iets uitgebreider moet zijn, zodat je verhaal niet in twijfel kan worden getrokken.
vr. gr. J@ck
door Marcdup wo 03 dec 2014, 11:32
Ik dacht dat het duidelijk genoeg was. Waarom een uitgebreid schrijven ? Meschien moest ik nog bijschrijven dat haar 2 vingers gebroken waren doordat hij nog haar ring wilde stelen !
door j@ck wo 03 dec 2014, 11:38
Marc voor mij mag je het laatste woord hebben!
door OmiGambia wo 03 dec 2014, 13:33
Helaas voor deze dame te laat. Maar ik zou iedereen aanraden om een scheidsrechters fluitje mee te nemen. Daar komt men echt wel op af en men schrikt er van. Ik heb het altijd bij me.
door Emesk wo 03 dec 2014, 16:01
Na het hier boven beschreven voorval in het apenbos, neem ik altijd in m.n broekzak een soort antidiefstal sleutelhanger mee. Die heb ik gekocht bij de Action, eigenlijk kan je hem aan een rits van bijv een tas vastmaken, mocht er iemand aan trekken dan gaat de pin eruit en geeft hij een vreselijke luide pieptoon. Neem dat dingetje altijd mee in m.n handtas, en als we s avonds in de donker weggaan. Maar op het strand eigenlijk niet, nu maar doen dan.
Kost nog een 1 euro. Maar moet eerlijk zeggen, nu voor de 5 e keer naar Gambia en nooit meer iets dergelijks meegemaakt.
Voel mij overdag altijd veilig, ook als ik alleen met m.n muziek op m,n oren, kilometers ga lopen.
Ze komen wel vragen maar dan zeg ik vriendelijk geen interesse. Maar na dit verhaal ga ik er weer anders tegen aan kijken. Moet m,n man weer maar mee, en als die gaat vissen, of een dagje weg is, dan maar in de buurt van anderen op het strand blijven. Maar ik zie Gambia altijd nog als veilig land, hier kan je ook gerolt worden bij V&D.
door lizetmols wo 03 dec 2014, 19:47
't is toch wel oppassen. een week of vier geleden op de parkeerplaats voor Maroon's probeerde een knul van een jaar of twintig bij mijn vrouw de telefoon uit de tas te jatten. eerst een aansteker gevraagd, dan een folder op de tas gelegd en gelijk met het terugnemen van de folder geprobeerd de telefoon mee te nemen. we hadden het beiden op tijd in de gaten. ik had hem bij z'n arm en heb hem daarna buiten de auto nog even de les gelezen. is voor het eerst in 7 jaar dat we zoiets meemaken. overigens is er tijdens ons verblijf nog wel het een en ander gebeurd. er is bij een nederlander ingebroken met een flink schadebedrag en ook bij engelsen is ingebroken met een grote schade. een beetje voorzichtiger zijn dan vroeger kan geen kwaad.
Dick
door Emesk wo 03 dec 2014, 21:08
Zou het er mee te maken hebben dat het nu nog slechter dan slechter is.
Een mens in nood kan rare dingen gaan doen. Als je kinderen niet te eten hebben!!!
door lizetmols wo 03 dec 2014, 22:00
ongetwijfeld en het zal op korte termijn niet beter worden. als er al een buffertje zou zijn is ook dat snel op en worden de problemen nog groter. ook in onze kennissenkring hebben velen dit jaar gekozen voor een andere bestemming.
het is stil en de gewone gambiaan verdient weinig aan de mensen die er wel rondlopen/rijden.