Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Chris Edit ma 01 dec 2014, 09:37
Begin oktober zijn we in Gambia geweest en afgelopen week weer. We hadden verwacht dat er nu meer toeristen zouden zijn dan in oktober (het seizoen is dan net gestart). Dat viel tegen. De publiciteit rondom Ebola heeft zo veel invloed dat toeristen massaal wegblijven, terwijl er in Gambia werkelijk niets aan de hand is. We spraken met de beheerders van de friettent in Kololi en ook met de Nederlandse eigenaresse van AbCa's Creek Lodge. Zij vertelden dat er naast Sunswing hotel, meerdere hotels de deur hebben moeten sluiten. Dit is bijvoorbeeld ook het geval voor Seaview garden. Door stuntprijzen van, ondermeer, Arke heeft hotel Senegambia nog een redelijke bezetting.
Veel locals hebben te lijden onder deze crisis. Op het strand zijn beduidend minder verkopers, het aantal geopende sapbarretjes op strand is minder dan normaal en ook de restaurants, de lodges en de hotels hebben minder personeel nodig.
Wij verwachten dat de pakketreizen en vliegtickets rond de feestdagen aantrekkelijk geprijsd zullen worden. Reisorganisaties wachten zolang mogelijk met deze prijsverlaging. We hopen voor de Gambianen dat er daardoor toch nog wat extra toeristen naar het land komen.
door Emesk ma 01 dec 2014, 10:51
Zelf gaan we a.s. Zondag. Maar ik verwacht niet dat een prijsverlaging met de feestdagen de mensen over de streep trekt. Die mensen die hadden willen boeken voor de Feestdagen voor Gambia hadden dit al gedaan of nu juist een andere bestemming gekozen die gaan toch wel.
Een groot deel van de toeristen die naar elders gaan is The Gambia waarschijnlijk in de toekomst ook kwijt. De prijzen zijn nu laag( beter gezegd niet veels te hoog) want ik vond de prijsverhoging de 2 vorige jaren echt overdreven. Dan moet je echt voor Gambia kiezen omdat je het kent.
Trekt zo geen nieuwe toeristen aan. En wanneer word dat weer stabieler??? Ze kunnen geen enkele tegenslag meer hebben. Triest!!!! En ik denk dat het eind december nog stiller word met verkoper, want dan moeten ze hun tax om te mogen werken als verkoper, taxidriver etc weer betalen.
zelf hebben we voor 2 gezinnen geld meegegeven aan een mede forum gebruiker vorige maand.
Want inderdaad geen werk meer in gesloten hotel, en dus ook gewoon geen geld.
En dat na de periode dat hij dacht dat het hotel weer open ging na seizoen sluiting.
En als hij al 6 dagen in de week werkte tegen 1700 dalassi oer maand, een schamel hutje met niks.
Maar altijd opgewekt en vertrouwen in de toekomst, daar kunnen WIJ nog wat van leren.

Nu hebben wij geboekt bij Sunweb, wilde nog eens kijken om bijv April te gaan, maar ik zag dat mogelijkheden beperkt bleven. Na laatste week van Maart is het klaar. Dat is toch wel een erg kort seizoen. Geen beste berichten voor toeristenseizoen!!!!
door Bouke di 09 dec 2014, 13:33
Wij gaan voor een druppel op de gloeiende plaat zorgen en gaan op 30 januari voor 15 dagen naar Gambia.
En ja, het is goedkoper dan de andere jaren. Bij Corendon 15 dagen in Kombo Beach Hotel (ons vaste stekje) in een premiumkamer, met half pension (omdat we verwachten veel restaurants leeg aan te treffen, of gesloten) voor 1000 euro pp. Hoop dat meer mensen ons voorbeeld zullen volgen. Gambia is veilig, er is geen negatief reisadvies afgegeven. En voorzichtig zijn we altijd al (inentingen en malerone tabletten voor de malaria)
Maar helaas (en terecht) Ebola heeft een afschrikkende werking op veel mensen. Ik hoop dat de vaste Gambiagangers in ieder geval niet verstek laten gaan.
Tot ziens in Gambia
door OmiGambia di 09 dec 2014, 15:52
Er zijn veel hotels die niet zo bekent zijn rond Brussebi die helemaal vol zijn in December . Wij overnachten 2 dagen in white horse en onze kinderen krijgen de kamer van de eigenaar omdat hij vol zit. Ik denk dat het bij de strip minder word.
door OmiGambia di 09 dec 2014, 15:55
Er zijn veel hotels die niet zo bekent zijn rond Brussebi die helemaal vol zijn in December . Wij overnachten 2 dagen in white horse en onze kinderen krijgen de kamer van de eigenaar omdat hij vol zit. Ik denk dat het bij de strip minder word Natuurlijk is het wel wat minder maar ik zag vorige week 3 volle bussen aankomen. Dus hopen maar.
door Jeneba di 09 dec 2014, 21:42
Vorige week geweest en een heerlijke week gehad, maar wel bijzonder rustig overal. Ons hotel was zo goed als uitgestorven. Zoveel als mogelijk mensen een extra hand onder de riem gestoken, extra sapjes gedronken, ritjes gemaakt en de taxi business verdeeld over verschillende aanbieders... Hopelijk loopt het toerisme in december wel weer op.

A bird is in the air, but it's mind is on the ground
door Emesk di 09 dec 2014, 22:47
Wij zitten er nu, maar het is erg stil. We zitten in Djeliba. Toch wel wat mensen hier.
Sunswing dicht en Bamboo dicht, dus straatje weinig te beleven.

Alleen zondag druk met lokalen die vertier zoeken.
Ze gaan er vanuit dat meer hotels zullen gaan sluiten na 31 december.
Ziet er slecht uit voor de mensen die in toeristenindustrie werken.
Maar mensen die twijfelen gewoon gaan. Het is heerlijk weer en goed toeven.
En er is geen Ebola in Gambia.
door willem ma 15 dec 2014, 19:54
Kan niet wachten, nog 1 maand, dan kan ik eindelijk weer gaan!

Begrijp het wel dat mensen bang zijn voor Ebola, ik zou liegen als ik zeg dat ik het niet ben, maar om niet te gaan terwijl er geen Ebola is vind ik een beetje overdreven.

IK GA