Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door lispoesje do 12 apr 2018, 07:56
Hi vrouw,

wat je ook kunt doen is de creativiteit aan de Gambiaanse man overlaten en proberen met een relatief klein bedrag iets voor elkaar te boxen.
Je man moet wel veel mensen kennen aldaar in allerlei pluimage maar dat is voor een gemiddelde Gambiaan niet zo'n probleem. Alles via via die en die.

Dus b.v. een bankrekening laten openen door hem en met zijn contacten er een benodigd bedrag op laten zetten door een corrupte medewerker waar je dus een x bedrag voor neerlegt. Waarmee hij dus de 90 dagen kan laten zien voldoende doekoe te hebben.

grtjs
door Diaspora do 12 apr 2018, 09:08
Complimenten voor de inzet van het ambassadepersoneel om deze profiteurs te weren uit ons kikkerlandje.
Willen Nederlanders in The Gambia gaan wonen? Graag.... Maar wel voor het eggie als Grumpy en niet dat teren op oud geld en onze voorzieningen.
:fire:
door mambully do 12 apr 2018, 14:53
Helemaal eens met Diaspora!
Hoeveel mensen moeten nog opgelicht/besodemieterd worden voordat het doordringt.
Sommige mensen zullen het nooit leren....
(Gambiaganger voor meer dan 20 jaar)
door heksje56 do 12 apr 2018, 18:15
leuk altijd de reacties hier positief en negatief.

Mike zoal jij het zei zo ook gedaan het gaat maar om een vakantie en geen lang verblijf 2 weken maar dus ik sta ook niet garant en of dan alles door gaat is maar de vraag mijn leven hangt er niet vanaf. dus is het mij gegunt dan gaat alles door zo niet ook goed ga ik toch lekke weer naar gambia
door Mar1985 do 12 apr 2018, 19:41
Hoi Heksje

Ook bij een verblijf van 2 wkn moet je garant staan als je partner niet de benodigde 34 euro per dag op zijn bankrekening heeft staan.
Ik vind sommige reacties nogal negatief. Ik ken genoeg gambianen die hier gelukkig zijn en een gezinnetje hebben en voorheen ook op kort visum zijn gekomen en netjes zijn teruggekeerd. Degene die ik ken, waaronder ook mijn eigen partner, werken hier hard, gaan naar school voor de inburgering en zorgen thuis voor kind en huishouden. En dit is er niet eentje die ik kan noemen maar ik ben bevriend met 3 andere gambiaans/nederlandse stelletjes en ken nog een aantal andere stelletjes via via. Tuurlijk heb je gambianen die weglopen en profiteren van hun goudmijntjes de toubab, maar dat zijn dan toch vaak degene die een oudere vrouw of man hebben en daar geen toekomst mee willen opbouwen. Maar ook daar heb je natuurlijk succesverhalen tussen zitten.
Wij kennen Heksje niet en weten dus niet of ze een oudere dame is naarstig op zoek naar liefde of toch een jonge meid die verliefd is geworden en toekomst daarin ziet. Wat we wel weten is dat Heksje neem ik aan een volwassen vrouw is die haar eigen keuzes kan maken en zelf weet wat goed voelt en wat niet. Zij vraagt om algemene informatie en heeft dus niets aan alle waarschuwingen en negativiteit want dat is algemeen bekend en dat weet ze denk ik zelf ook wel. Ze zegt ook zelf...lukt het niet dan gaat ze lekker zelf weer naar Gambia. En dat het niet lukt staat vast want de eerste visumaanvraag wordt standaard afgewezen, zo ook destijds bij mij en bij al die andere stelletjes die ik ken maar na bezwaar maken wel bij iedereen is toegewezen dus diaspora de ambassade of eigenlijk IND weert ze dus niet allemaal ;)
Succes Heksje!
door Toebappie za 14 apr 2018, 10:07
Negatief,,,of realistisch...het is maar net hoe de wind waait soms.

In mijn geliefde hoofstad ben ik deze romantische gemixte stelletjes nog niet tegengekomen...maar dat zal wel aan mij liggen.
Wel...veel Afrikaanse mannen..die preferen om samen te wonen met elkaar,maar ook dat kan tegenwoordig...niets mis mee.
Vervelend dat daar weer veel politie moet rondhangen bij hun woning.

Hoe dan ook 5 tot 10% van al het gescharrel...kan uitdraaien op een mooie toekomst samen.
De kans om een goede prijs in de Staatsloterij te winnen,is dus groter.

Dat de Toubab met de gebakken peren blijft zitten weten we allemaal.
De eerste Gambiaan die medelijden heeft met de Toubab,die moet tenslotte nog geboren worden
door heksje56 za 14 apr 2018, 20:49
oh ja je wil niet weten hoeveel Nl mannen en vrouwen er rond lopen die je ook tot op het bot uitkleden er zijn ook al programma s over kun je nagaan.

En wie zegt dat het over een liefde gaat? heb ik dat hier vermeld? niet zo snel oordelen!
door Sicily do 23 aug 2018, 09:24
Heksje, ik ben benieuwd hoe het met visum aanvraag verlopen? Ik weet niet of je daar over gepost hebt?
Inderdaad jammer dat mensen altijd op cultuur, ras of land oordelen. Laten we het er op houden dat een persoon meer goed of slecht in zich zal hebben. Ik ken ook genoeg verhalen van Nederlanders die getrouwd zijn en waarvan de vrouw nu in de schuldsanering zit met twee kinderen, omdat de man schulden had opgebouwd. Altijd een beetje kritisch blijven is zeker goed, ik ben zelf nu ook ben kort verblijf visum aanvraag bezig en krijg genoeg commentaar over me heen van vrienden.