Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door elly88 vr 27 apr 2018, 16:22
wij boeken nooit van tevoren, gewoon printje van de verzekering en het ticket dat we willen nemen.
overigens kun je tegenwoordig de papieren voor logiesverstrekking online bestellen bij de gemeente (althans in Amsterdam).
door Hendrika zo 06 mei 2018, 20:04
Er wordt gesproken over verzekering. Bedoel je daar een ziektekosten verzekering mee?
Die is er niet .
Stel dat er onvoorziene kosten zijn of een onverwachte ziekenhuisopname.
In geval van slechts logiesverstrekking, draai ik toch ook voor die kosten op natuurlijk. In geval van iets ernstigs, hou ik mijn hart dan vast.
Wat wordt er dus bedoeld met een verzekering?
door Taxa zo 06 mei 2018, 20:34
Hendrika schreef:Er wordt gesproken .... Wat wordt er dus bedoeld met een verzekering?

Voor een aanvraag Schengen-toeristenvisum kan/moet je een Schengen(zorg)verzekering afsluiten bijvoorbeeld bij OOMVERZEKERINGEN.NL of ALLIANZ-ASSISTANCE.BE (event via het juiste reisbureau te regelen tezamen met je pro-forma vliegtuigtickets).
door harrie ma 07 mei 2018, 17:55
ja het is een shengen visitor verzekering van OOM verzekeringen

het dekt beperkt de ziektekosten als de persoon iets overkomt zoals een ziekte
door Hendrika do 10 mei 2018, 11:21
Dank voor de antwoorden.
Elk geval is anders en een ieder heeft zijn of haar contacten, daar heb ik geen oordeel over.
Ik vind het lastig en blijf mijn reserve houden.
In mijn geval lijkt het me veel verstandiger dat de persoon in kwestie zijn geld besteedt in Gambia voor zijn eigen familie. Hij heeft er hard voor moeten werken en ja, hij heeft het bijelkaar gespaard, da’s knap.
Prijzen voor tickets plus bijkomende kosten zijn zo hoog dat hij daar in Gambia heel veel mee kan doen. Wat leveren 3 weken Nederland hem meer op dan frustratie over wat hier kan en daar onmogelijk is. Ik hoef niet voor hem te beslissen wat hij met zijn geld doet, maar omdat wij de uitnodiging moeten versturen heeft het wel degelijk consequenties voor ons.
Ik begrijp de nieuwsgierigheid wel , maar laat de tijd er maar overheen gaan, dan zien we over een paar jaar wel weer verder. Ik kan zien hoe zijn contacten met ons zich ontwikkelen en dan zou het altijd nog kunnen.
door henkway di 15 mei 2018, 10:59
heksje56 schreef:je kan ook bij Travelpoort een proforma ticket reserveren voor 100 euro en dat kan je dan per mail laten doen of via Travelpoort in Gambia gaat het visum niet door ben je alleen deze kosten kwijt en niet een heel ticket

je kunt ook gewoon zlef een printje maken van een vluchtdatum en die bijvoegen, dat kost niets,

zelf gedaan , is ok
door mikefor wo 16 mei 2018, 14:54
Als je zelf een ticket maakt dan is dat valsheid in geschriften, als de ambassade daar achterkomt ga je op de zwarte lijst.