Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Hier kunt u uw ideeën of opmerkingen m.b.t. dit forum kwijt!
door Anet zo 09 sep 2018, 11:38
We gaan in februari naar gambia en wil graag alles vooraf geregeld hebben. Kan je ook vooraf een prepaid simkaart regelen
door j@ck ma 10 sep 2018, 10:19
voor zover mij bekend is dat niet mogelijk.
Daarbij komt dat je voor een prepaid kaart je je tegenwoordig moet registreren.
Dat is geen enkel probleem.
Bij elk hotel in de buurt zijn kleine kioskjes die je een kaart kunnen leveren met een bepaald bedrag erop.
Ik zelf laat er altijd GD.100,= op zetten waarmee ik daar veel kan bellen en zelfs naar Nederland zeker 5 minuten.
Het makkelijkst is om een oude eenvoudige telefoon mee te nemen en daar de kaart in te doen. Loop je niet de hele dag te koop met je smartphone.
Kan je bij je vertrek vaak nog iemand gelukkig mee maken, want de kaart is volgens mij niet langer dan een jaar geldig en ach een oude telefoon vind je wel weer als je weer gaat.
Kweet niet of je eerder bent geweest, als je meer wilt weten laat maar horen.
gr. Jack
door Celia za 06 okt 2018, 17:51
Als je een vodafone abonnement hebt, heb je vrijwel overal in gambia goed bereik is mijn ervaring. Heb je die niet dan inderdaad het beste daar een prepaid kaart kopen.
Ik wens je alvast veel plezier ! En als je nog een betrouwbare gids zoekt dan weet ik er wel een voor je.
gr Celia
door j@ck zo 14 okt 2018, 09:47
Celia, volgens mij heb je haast overal hetzelfde bereik met welke kaart dan ook.
Echter je telefoonkosten als je naar Nederland belt zijn schrikbarend, want dat heeft niets met je provider te maken. Daar staan vaste bedragen voor.
Vandaar dat ik altijd een kaart in Gambia koop
door Celia zo 14 okt 2018, 17:18
heinhuiz schreef:En wat kost internet en bellen dan ongeveer met Vodafone in Gambia, Celia? Vergeleken met een prepaid kaart?

In februari dit jaar was ik met elke dag een sms (12 dagen) €6,- kwijt en af en toe internet gebruikt maar weet niet meer dat kostte maar minder dan €10 zeker. Bellen niet gedaan . Maar in geval van nood had dat wel gekunt want ook verder landinwaarts gewoon bereik .
door Celia zo 14 okt 2018, 17:22
j@ck schreef:Celia, volgens mij heb je haast overal hetzelfde bereik met welke kaart dan ook.
Echter je telefoonkosten als je naar Nederland belt zijn schrikbarend, want dat heeft niets met je provider te maken. Daar staan vaste bedragen voor.
Vandaar dat ik altijd een kaart in Gambia koop

Oke dat kan natuurlijk. Bellen doen wij niet ,alleen in noodgevallen en dan maken due kosten me niet zoveel uit ;) .Maar het bereik ,ook verder landinwaarts is in iedergeval goed. Sms-en wel gedaan en dat ciel mij reuze mee qua kosten .Internet vond ik ook meevallen .maar dat ook niet veel of lang gedaan voornamelijk whatsapp