Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door kingsulayman ma 10 sep 2018, 00:23
Gegroet iedereen.

Kan er mij iemand vertellen wat de huidige invoerkost is van een Mercedes c classe ( w202 diesel, model dat ze vaak voor taxis gebruiken).

Had het gerucht gehoord dat het goedkoper geworden was...

Auto is al onderweg maar ben nog niet op de hoogte hoeveel het me in de haven gaat kosten dus als er me iemand kan helpen dan zou dat helemaal geweldig zijn.

Vriendelijke groeten,
Tom
door kingsulayman ma 05 nov 2018, 02:04
Het is me uiteindelijk gelukt... Wel wat lastig vanop afstand.
De eerste prijs die Ik kreeg was met nummerplaat Inbegrepen rond de 43000d voor een Mercedes c 220 diesel bj1997. Toen de auto er uiteindelijk was, werd het duidelijk dat die prijs voor een auto die in een container aankomt bedoelt was (op die container zelf worden ook nog extra kosten gerekend). Dus voor mijn auto die met een Roroschip aankwam, kostte de hele uitklaring met nummerplaat ongeveer 51000dalasis. Ik sluit niet uit dat het goedkoper kan...
Voor mij de eerste keer dat Ik zelfstandig een auto aankoop en opstuur en het is me erg bevallen. Als Ik diezelfde auto in Gambia moet kopen, kost me dat zo 900euro meer.
Verder was er naast een deukje geen schade aan de auto en was er zelfs niets uit de auto verdwenen (die had Ik natuurlijk helemaal volgeladen!

De verscheping zelf was ook heel eenvoudig. Gewoon bij belgo malienne binnenspringen en papieren van de auto afgeven. Verscheping kostte 700euro voor antwerp naar banjul en ophaling van men huis naar de haven 60euro...

Gegroet,
Tom