Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Royie ma 17 sep 2018, 09:06
Mbenyokono schreef:Wij zien eigenlijk geen reden te reageren op individuen die in relatieve anonimiteit beschuldigingen uiten en betreuren het dat onze integriteit in twijfel wordt getrokken.

Domeinnamen zijn vrij om te registeren, zeker als deze een activiteit van een organisatie omschrijven.

Wij versturen al jaren elke 3 a 4 weken een container naar Gambia, containernaargambia.nl is niets anders dan een daarbij passende domeinnaam, net als pakketnaargambia.nl of exportnaargambia.nl of containergambia.nl of pakketgambia.nl en exportgambia.nl

Zo hebben wij er nog een paar die de aandacht op onze activiteiten vestigen, er is wat ons betreft geen enkele onduidelijkheid over wat wij doen.

Kies de organisatie die bij jou past of een project dat jou aanspreekt, wij richten ons op recycling van grondstoffen en werkgelegenheid, anderen op gezondheidszorg of scholing.

Met vriendelijke groet,
Team Goods4Africa van Mbenyokono
+31 687 390 906

Kom op jongens, jullie gaat je toch niet verantwoorden omdat een paar mensen op internet wat roepen?
Jullie zijn gewoon goed bezig en je weet hoe het in Nederland gaat, als je boven het maaiveld komt of je nek uitsteekt ben je aan de beurt ;)
Iedereen weet het altijd beter of hoe het hoort (in Gambia), er zijn niet voor niets honderden stichtingen en initiatieven die de Afrikanen wel even zullen vertellen hoe zij het beter moeten doen.

Of het is gewoon de kift :D
Edit:
Ik heb de link naar die twee mopperende mannen op facebook maar vervangen door iets leukers:
https://www.youtube.com/watch?v=14njUwJUg1I
Beledigend woord weggehaald dat was idd niet netjes van mij.

Kortom trek het je niet aan jullie inzet is geweldig en waar jullie het voor doen ook.
Laatst bijgewerkt door Royie op za 06 okt 2018, 00:25, in totaal 7 keer bewerkt.
door musa sanneh ma 17 sep 2018, 21:28
Royie
Als je niet weet hoe de vork in de steel zit zwijg dan
Vraag of ontdek zelf eerst hoe het zit, als je dan nog vindt dat die paar mensen ongelijk hebben
Dan mag je mij een debiel op internet noemen
Het is echt niet de kift, ik gun iedereen het zijne maar wel op een faire manier.
En wat betreft het maaiveld? Dat heeft en is meer van toepassing in Gambia
Daar heb ik al aardig wat mensen geadviseerd: "probeer je hoofd boven water te houden, maar steek het niet boven het maaiveld uit dan gaat het fout."
No hartfeeling with regart greeting Musa
door heinhuiz vr 21 sep 2018, 01:59
Tjonge, ik wist niet dat er zoveel aan de hand was toen ik mijn eerste reactie plaatste.

Volgens mij is er een verschil tussen de door mij gebruikte kwalificaties 'onsportief' (subjectief), 'strafbaar' (objectief) en de nu toegevoegde 'debiel' (beledigend).

Blijkbaar raakt het toch een gevoelige snaar.
door Royie do 04 okt 2018, 18:51
Musa en Heinhulz,

Het was niet mijn bedoeling iemand te beledigen, ik heb mijn reactie aangepast.
Maar mijn reactie afdoen als onkundig is ook maar een mening over je eigen kundigheid.
Vooral het "grootste" vervoerbedrijf van allemaal schreeuwt het hardst.
Strafbaar is onjuist gebruikt ook subjectief en uitterst suggestief.
Er zijn er maar een paar die hier wat van vinden.
Of de/deze kwalificaties betrouwbaar, eerlijk, subjectief dan wel objectief juist zijn.
Ik vraagt het mij af en daarmee is het weer stemmingmakerij.

Ook zonder "hard feelings" en met regards
Ri
Laatst bijgewerkt door Royie op za 06 okt 2018, 00:17, in totaal 1 keer bewerkt.
door heinhuiz vr 05 okt 2018, 00:43
Oké Royie, no harm done.

Overigens ben ik niet gelieerd aan enig vervoerbedrijf. Ik vraag me zelfs af of er niet teveel goedbedoelde 'hulpgoederen' naar Gambia verdwijnen. En dan bedoel ik niet de ambulances van j@ck, maar wel de dozen vol kleding die ikzelf al jaren verstuur. Je zal daar maar kleermaker zijn.

Misschien, als iemand daar vruchtbare ideeën over heeft, daar een discussie over starten?
door j@ck zo 14 okt 2018, 18:38
IK heb een duidelijke mening en een hoop ideeën:
Maar zolang iedereen zichzelf wil kietelen voor die "arme negertjes" zal het zo blijven.
Er zijn er zó veel die helpen en niet weten wat ze eigenlijk doen.
Als al die kleding die met de containers gestuurd wordt, echt gedragen werd, kon niet alleen de bevolking van Gambia, maar ook de hele bevolking van Senegal zich zó warm kleden dat ze gerust een hele Hollandse winter konden doorstaan, De rest zou dan op de markt gegooid kunnen worden en verkocht worden aan andere landen in Afrika..
MIJN mening dus, maar dat zullen velen niet met me eens zijn.
door Irda zo 14 okt 2018, 21:11
nou Jack, ik kan je wel volgen. Ik kreeg in nederland zoveel kleding aangeboden, dat ik 32 dozen kon versturen )dames,heren en kinderkleding. Ik was erbij toen het aankwam. naar een dorp gereden en mijn ogen werden zo groot als schoteltjes. er werd om gevochten. niet om zelf te dragen maar er werd ok gevochten om de lege bananendozen. er werd ingepakt en ze gingen ermee naar senegal en zelfs helemaal naar guinee Conakry om te verkopen. dat ze geld nodig hebben snap ik ook. maar daarvoor breng je het niet naar gambia. ik dacht werkelijk dat ze het zelf nodig hadden, niet dus. alleen maar voor de verkoop. Heb het dus daarna niet meer gedaan.
door heinhuiz ma 15 okt 2018, 00:17
Je hebt toch hopelijk die 32 dozen niet in één dorp achtergelaten, Irda? Want dan is het niet gek dat het meeste voor de handel gebruikt wordt. Als je echt persoonlijk uitreikt en niet meer dan 1 of 2 stuks per persoon, is het een heel ander verhaal. En, hoe verder van de kust, hoe harder het nodig is. Ik reed wel richting Basse en dan vooral in de dorpjes van de hoofdweg af, maar ook in leefgemeenschappen aan de weg zelf kan de dankbaarheid heel groot zijn.

Maar ook dichterbij hoor, richting Jiboro bijvoorbeeld, daar staan ze in sommige dorpen zelfs netjes in de rij op hun beurt te wachten. En eerlijk gezegd, ik zie af en toe op het strand ook nog weleens iemand lopen in een t-shirt die hij jaren eerder van me gekregen heeft.

Maar overdaad schaadt, is dat wat je bedoelt, j@ck? Zie bijvoorbeeld de bergen kleding die rond de turntable niet eens meer te koop ligt, maar gewoon achtergelaten is omdat er een vlekje aan of een gaatje in zat.
door j@ck ma 15 okt 2018, 07:36
Niet alleen kleding.
Als mensen eenmaal begonnen zijn weten ze niet meer van ophouden.
ALLES wat er maar verzameld kan worden, in welke staat dan ook, wordt in bananendozen gedaan en voor €6,= pst. verzonden.
En trots dat we zijn als er weer 20 dozen gaan.!
Want ze hebben weer een heleboel arme negertjes geholpen.
Ze weten soms niet eens waar naartoe. want "Ze kunnen ALLES gebruiken"" staat soms letterlijk op hun Facebook..