Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Taxa do 04 okt 2018, 14:07
Paradise TV kwam gister met het navolgende nieuws (sorry voor de Google vertaling):

Gaat Civil Aviation het toerisme naar Gambia vermoorden?

Vandaag heeft de Gambia Civil Aviation Authority aan luchtvaartvertegenwoordigers medegedeeld, dat zij een extra beveiligingsbijdrage van 40 US Dollar zullen toevoegen aan elk retourticket, per 15 januari 2019.

Volgens de vertegenwoordigers van de luchtvaartmaatschappijen zal deze extra toeslag resulteren in een prijsstijging, en als gevolg daarvan uiteraard resulteren in minder kaartverkoop van en naar Gambia. Deze extra beveiligingsheffing komt bovenop de al verschillende hoge heffingen en toeslagen van de internationale luchthaven van Banjul.

Civil Aviation heeft inmiddels een overeenkomst gesloten met een extern bedrijf om op de luchthaven nieuwe beveiligingscontrolepunten te creëren bij aankomst en vertrek.

Het ministerie van Toerisme of de Gambia Tourism Board waren op de vergadering niet aanwezig.
Bijlagen
4950B2AC-259F-4F20-ABC2-F397258EB4DD.jpeg
De aankondiging werd gedaan tijdens deze bijeenkomst.
4950B2AC-259F-4F20-ABC2-F397258EB4DD.jpeg (116.04 KiB) 1196 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Taxa op di 09 okt 2018, 11:26, in totaal 1 keer bewerkt.
door Royie do 04 okt 2018, 19:45
harrie-oisterwijk schreef:Afwachten wat er gaat gebeuren en of betaalde ticket een toeslag komt nog . Als het klopt kunnen ze wel eens hun eigen ruiten ingooien .vele gaan om de betaalbaarheid. .

En worden dan klakkeloos vervangen door hordes Russen die niet kijken op een paar centen :|
door Irda vr 05 okt 2018, 21:07
ik denk dat gambia nog alleen maar leuk is om lekker naar het strand te gaan als het hier koud is. goed restaurant opzoeken, lekker eten en een paar biertjes. dan gaan slapen en de volgende ochtend weer naar het strand, en dat een week lang. heerlijk. wij komen er al 22 jaar en er is veel veranderd. niet ten goede aan de bevolking. die leven nog steeds is armoede. maar wij zijn inmiddels doodziek geworden van al die klaplopers, bedriegers en liegers. we kennen ze bijna allemaal die daar rondhangen. we hebben veel mensen geholpen maar het is nooit genoeg. altijd meer willen hebben. wij zijn al 2 jaar niet meer geweest, terwijl we 22 jaar lang 2 of zelfs drie keer per jaar gingen. het is er gewoon niet leuk meer.
door senegambia vr 05 okt 2018, 21:29
Als het alleen maar duurder wordt gaan we andere bestemmingen zoeken.
De TUI tickets en de bagage is dit jaar ook fors gestegen.
Natuurlijk mg het wt duurder worden maar dit zijn extreme prijsverhogingen.
40 kg bagage was vorig jaar 35 euro nu 50 euro???
door poeltje vr 05 okt 2018, 21:43
Wat wordt er weer heerlijk afgedwaald van het onderwerp.
Zoals gebruikelijk op dit forum,iedereen wil wat naar voren brengen,al of niet over het onderwerp.
Ik vind de vermelding dat Gambia overspoeld gaat worden door de Russen vergezocht.
Graag wat argumenten om dit te onderbouwen.
Waarom zouden ze nu naar Gambia komen en niet meer naar Turkije en Thailand gaan.

Ook het afgeven van Irda heeft niets maar dan ook niets te maken met de veronderstelde prijsverhoging.
Er zijn genoeg andere onderwerpen,die over het klagen over de Gambianen gaan, dus spuug daar je gal uit.
Voorbeeld onderwerp :tevreden terwijl dat had moeten zijn : ondankbare Gambianen.

Als een ieder een beetje bij de les blijft dan kan het forum IETS beter worden.
door poeltje za 06 okt 2018, 15:57
Geef dan voorbeelden,doe ik ook.
Niet alleen maar suggereren.
Maar blijkbaar vind jij het normaal dat bij een onderwerp als :prijsverhoging iemand begint af te geven op de Gambianen.
Leg mij de logica even uit als je wilt.

Misschien heb ik het gemist maar ik heb niet gelezen dat iemand protesteerde over de vliegtax die Nederland wil invoeren.
Wij mogen dat wel doen en de Gambianen niet.
Lijkt mij logisch