Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Irda za 06 okt 2018, 19:36
nou, de logica is, als het alleen maar duurder wordt, ga ik er dus niet meer heen. Als het nou nog steeds leuk was, heb je daar extra geld voor over. maar het is dus niet altijd meer leuk, dus kost dat extra geld. dan zoek je toch wat anders?
door heinhuiz zo 07 okt 2018, 00:28
Tja poeltje, als je het graag wil...

Daar gaan we.

"Wat wordt er weer heerlijk afgedwaald van het onderwerp."
- Terechte constatering. Het zit ook in de mens hè, overal van alles bijslepen, het liefst je eigen stokpaardjes. Maar ik heb de indruk dat jij dat geen goed idee vindt en er iets over kwijt wil.

"Zoals gebruikelijk op dit forum,iedereen wil wat naar voren brengen,al of niet over het onderwerp."
- Zie je wel! Blijkbaar vind jij dat je op dit forum moet blijven bij het onderwerp waarmee de discussie gestart is. Niet uitweiden, geen stokpaardjes!

"Ik vind de vermelding dat Gambia overspoeld gaat worden door de Russen vergezocht."
- Maar o nee, nou doe je het zelf toch! Het gaat hier over duurder wordende tickets poeltje, niet over Russen.

"Graag wat argumenten om dit te onderbouwen."
- Wat!? Hallo,niet van het onderwerp afwijken zeiden we toch!? En nou ga jij nog even lekker door!

"Waarom zouden ze nu naar Gambia komen en niet meer naar Turkije en Thailand gaan."
- Kijk, dat komt er nou van. Je slaat hier je eerste zijpad in, in plaats van er een onderwerp over te openen: 'Wat zou Gambia voor hebben voor Russen t.o.v. Turkije en Thailand waar ze normaal heen (schijnen te) gaan?' Bij de les blijven, poeltje.

"Ook het afgeven van Irda heeft niets maar dan ook niets te maken met de veronderstelde prijsverhoging."
- Nou ja, daar denkt Irda anders over, maar je hebt hier wel een punt. Een punt dat niets maar dan ook niets te maken met de veronderstelde prijsverhoging.

"Er zijn genoeg andere onderwerpen,die over het klagen over de Gambianen gaan, dus spuug daar je gal uit."
- Dat had wat vriendelijker gekund (maar dat ben ik ook niet altijd). Je gaat wel erg diep op je eigen stelling door inmiddels, misschien had je beter een discussie kunnen opstarten over discussievervuiling in plaats van daar zelf aan mee te doen. Het moet hier toch over duurder wordende tickets gaan?

"Voorbeeld onderwerp :tevreden terwijl dat had moeten zijn : ondankbare Gambianen."
- Kijk zo'n opmerking hoort hier al helemaal niet thuis, die moet je volgens jouw regels in de betreffende discussie maken. Je slaat hier wel een debattechnische dubbelslag: (1) je geeft aan in welke andere discussie jij vindt dat Irda die reactie had moeten plaatsen en (2) je levert en passant nog even commentaar op de titel van die andere discussie. En dat is meteen je tweede zijpad, nota bene een zijpad waarvoor al een discussie bestond (namelijk de discussie 'tevreden' zelf).

"Als een ieder een beetje bij de les blijft dan kan het forum IETS beter worden."
- ... om maar even met je stokpaardje af te sluiten.

Zo gemakkelijk gaat het poeltje, afwijken van het onderwerp. De pot en de ketel en zo. Weet je wat ook had gekund? Een simpele vraag: "Kunnen we on-topic blijven aub?" Het liefst aangevuld met een on-topic eigen mening, anders staat het zo bedillerig.

*Disclaimer: als in deze reactie iets gemeld is dat ter zake doend is met betrekking tot het onderwerp 'Banjul Airport gaat een ticket duurder maken', dan is dat geheel onbedoeld. Je zou er bijna een nieuwe draad voor starten: "Oeverloze discussie", waarin dan gewoon alles mag. Ook een reactie als deze.

**Wat ik trouwens nog zeggen wou: ook Gambianen maken zich zorgen over een Russische invasie. Het verhaal gaat dat in de nieuwbouw bij Palm Beach noordelijk van Kunta Kinteh echt alleen maar Russen gaan komen, en dat dat afschrikkend gaat werken voor Europeanen. Maar dat geheel terzijde en vergeet het maar want ik ga er geen discussie voor starten. Ik moet het nog maar zien, als ze komen of ze dan überhaupt het strand wel weten te bereiken.

***Sorry. Ik ben heinhuiz, als je me uitdaagt dan ga ik los.
Laatst bijgewerkt door heinhuiz op ma 08 okt 2018, 00:56, in totaal 1 keer bewerkt.
door heinhuiz zo 07 okt 2018, 00:56
Even on-topic.

Een aantal jaar geleden had de regering Jammeh ook al zo'n maatregel waarbij er 25 euro luchthaventaks werd ingevoerd, en dat werd ook al heel snel (ik weet niet waarom, druk uit de reiswereld?) weer afgeblazen.

Ik kan me wel voorstellen waar deze maatregel vandaan komt. Banjul Airport is een belachelijk duur prestige-object van de vorige president, dat destijds al niet onderhouden kon worden en nu nog veel minder. Maar vooral, het geld is nog steeds op hè, bij de overheid, en dit is een soort toeristenbelasting. Weet je dat je als toerist in Nederland meestal 2 tot 3 euro *per dag* betaalt?

Dat geld blijft niet op de airport, dat komt gewoon in de staatskas en hopelijk wordt het dan aangewend voor iedereen.
door lispoesje zo 07 okt 2018, 08:27
Die tax is in mijn herinnering een aantal xx(x) ingevoerd ad hoc.
En jaren geleden, 10 (minder of meer) was het 10 euro meen ik.

Verder, goh wat een inzet om de ander eens even de les te lezen.

Fijn dat jullie er tijd voor hebben blijkbaar ;)
door poeltje zo 07 okt 2018, 11:15
Hallo heinhuiz,dank voor je uitgebreide reactie.
Een net zo uitgebreide reactie mijnerzijds zal de lezers wellicht gaan irriteren.
Daarom 1 puntje slechts.
Ik heb regelmatig de vraag gesteld om bij het onderwerp te blijven.
Dat werkt niet en dus moet je het anders proberen.

Ik hoop alleen dat door onze discussie het vanaf nu wel gaat werken.
Zowel het bij het onderwerp blijven als het goed omschrijven van het onderwerp.( 2 uit mijn stal vol stokpaardjes )

Anderen zijn teruggekomen op het oorspronkelijke onderwerp ,laten we daar op doorgaan.
door Taxa ma 08 okt 2018, 16:36
De aangekondigde extra beveiligingstoeslag is nu officieel bevestigd.

Er is een brief met uitleg uitgegeven door GCCA waarin wordt bevestigd, dat vanaf 15-01-2019 een extra beveiligingsbelasting van $ 20 per persoon voor een aankomende en eventuele vertrekkende passagier zal worden geheven.
Dit betekent dat vanaf 15 januari een retourticket naar of van The Gambia met 40 USD zal worden verhoogd.
Bijlagen
F7817337-3CC3-4383-8CD9-31774BC3639F.jpeg
Spreekt voor zich
F7817337-3CC3-4383-8CD9-31774BC3639F.jpeg (192.29 KiB) 327 keer bekeken
door heinhuiz ma 08 okt 2018, 23:13
Ik ben benieuwd wat dat voor 'specialized upgraded system' is. Zouden ze de vingerafdrukscanners onder het stof hebben vandaan gehaald? Voolopig maak ik me weinig illusies dat er iets veranderd.

Grappig dat het in dat document steeds over 'the international airports of the Gambia' gaat.

Ik moet ineens weer denken aan de ebola-tijd, toen van alle binnenkomende passagiers (ook die uit Europa) de temperatuur werd gemeten.