Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Hier kunt u uw ideeën of opmerkingen m.b.t. dit forum kwijt!
door Celia za 06 okt 2018, 14:30
Ik ben een doneeractie gestart voor de inwoners van het dorpTendaba. Heeft iemand ideen hoe ik geld kan inzamelen ? Ik heb al een pagina op doneeractie.nl en de link gedeeld op twitter,facebook,instagram en spulletjes aan het verkopen en zo Maar ik zou graag zien dat mensen me gaan helpen met inzamelen .Hoe pak ik dat aan ? Iemand ideeën?
Het gaat om deze actie:Help Tendaba's moestuin beschermen
In Tendaba, Gambia is een hekwerk om hun moestuin heen heel hard nodig!

Tendaba is een klein dorpje in Gambia. De 400 inwoners zijn voor hun voedsel afhankelijk van de gewassen die ze in hun gezamelijke tuin verbouwen. Ze hebben alleen een heel groot probleem: de meeste gewassen worden, ruim voor de oogsttijd, vernield door dieren zoals schapen en geiten.Een goed hekwerk om deze dieren buiten de tuin te kunnen houden kost € 3600,-. Geld dat de inwoners van Tendaba niet hebben.

Het is hard werken in de tuin. De vrouwen sjouwen met water van de bron naar de gewassen om ze met de hand te bewateren, ze wieden onkruid en verzorgen de gewassen veelal in de brandende zon. Vervolgens vernielen de dieren het grootste deel van de gewassen. Heel frustrerend maar vooral een groot probleem omdat er daardoor te weinig voedsel overblijft voor de inwoners van Tendaba.

In mei 2019 ga ik naar Gambia. Ik zou heel graag dan een hekwerk willen laten plaatsen.

Helpt u mee om het geld bij elkaar te krijgen? Zodat het harde werken in de tuin beloond kan gaan worden met een goede oogst?

Alvast bedankt voor uw hulp!

https://www.doneeractie.nl/help-tendaba ... men/-30059