Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door sisawo di 30 okt 2018, 19:36
binnenkort ga ik weer naar Gambia ik hoorde dat de regels bij tui Nederland behoorlijk waren aangescherpt dit ivm de bagage .
dat er 1 handbagage mee mag (trolley) en de evt handtas moet bij in de trolley maar mag niet meer wegen dan 10 kilo.wie is er kortgeleden geweest en kan mij vertellen of de trolley ook daadwerkelijk word gewogen?ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt .
bvd
door Parelzaad di 30 okt 2018, 21:06
Hallo Sis,
Bij mij is de handbagage op de terug weg naar Amsterdam één keer gewogen geweest.
Werd gedaan tijdens het inwerken van een medewerker. was onder supervisie dus.

Over de automatische bagage op Schiphol kan ik vertellen dat daar een marge van 700 gram gehanteerd wordt.
Manueel denk ik dat dat ongeveer het zelfde zou zijn, ligt aan de medewerker.

Heb in het verleden ooit bij moeten betalen op een vlucht, circa 15euro per kilo.
Gelukkig kon ik toen overladen naar mijn handbagage.
door musa sanneh wo 31 okt 2018, 09:25
Als iedereen zich aan de bagage limiet houdt,, loop je geen risico
En de afhandeling gaat dan sneller!
door harrie wo 31 okt 2018, 12:16
als handbagage mag je maximaal 10 Kilo per persoon meenemen !!

nou dat is toch Ruim voldoende ?

ps
afmeting maximaal 55x40x25 cm
door poeltje wo 31 okt 2018, 14:33
Mijn advies: trek je niets aan van de duidelijk door TUI beschreven handbagage voorwaarden.

Neem 2 st. bagage mee van samen 15 a 20 kg en laat ons je ervaringen weten.
door klaas wo 31 okt 2018, 15:01
ik ben in september geweest mijn bagage hand word in banjul altijd gewogen in amsterdam bij mij nooit maar bij de gate moest iedereen die meer dan 1 hand bagage had zich melden als het niet bij elkaar kon moest het in het ruim koste niets extra maar het boarden duurde wel een half uur langer dus vertraging
door Ceebo wo 31 okt 2018, 15:16
Hoi, wij hebben in januari jl oponthoud gehad. Dachten ook dat het wel mee zou vallen. Nee dus! Bij vertrek op Schiphol. Ik had een trolley, nog geen 10 kilo, maar wel vol. En een handtas. En we hadden notabene vooraf ook extra ruimbagage bijgeboekt, betaald en gewicht was netjes binnen de limiet. Moest terplekke de handtas IN de trolley proppen! Want mag maar 1 stuks kregen we te horen. Paste niet. Hier en daar wat verdeeld, mijn partner wat extra in zijn rugzak, wel binnen 10 kilo. Werd nog extra opnieuw gewogen. Ingecheckt, alles oké. Zodra we door de controle waren handtas weer eruit, eigen spullen er in, en dat was dat! Verder nergens last gehad, ook niet bij de gate. Weet wel dat ze zich strikt aan de gereserveerde kilo's houden.
door klaas wo 31 okt 2018, 15:26
ik hoop dat ze in de toekomst bij het in checken er al op gaan letten dat je maar 1 handbagage bij je hebt .want dan gaat het boarden vele malen sneller er is maar plaats voor 120 trolly,s voor 180 pers daar door ontstaan er regelmatig vertragingen
door OmiGambia wo 31 okt 2018, 15:45
Wat ik niet begrijp is dat wij met Brussel Airlines vliegen en er meer mensen uit Senegal en Gambia komen. Als ik hun handbagage zie denk ik, hoe krijgen ze dit voor elkaar. Veel te groot en teveel. Vroeger was het andersom, maar weinig mensen uit Afrika. De rollen zijn omgedraaid nu.
door Maatje wo 31 okt 2018, 16:43
Alles Tui en alle andere maatschappijen controleren, is er geen probleem meer, dan gaat iedereen zich er aan houden, nu is het willekeur en velen poberen dan toch en een koffertje van 10 kilo en een handtas of andere tas mee te nemen.
De ene keer loop je zo door, dan kom je bij de gate, halen ze je er nog uit met een klein handtasje, denk je nou ja is zo dus moeilijk, dan maar alles in jaszakken en broekzakken proppen.
Naast, voor en achter je zie je mensen met en een koffer, duideijk groter dan de opgegeven maten en een laptoptas en een andere best forse tas.
Dus dan denkt de rest. Oh doe ik volgende keer ook.
Dus eigenlijk gewoon de regels handhaven , wel zo duideijk dan.
Als je niet handhaaft!, dan gaan mensen toch uitproberen!!.