Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door OmiGambia wo 07 nov 2018, 14:22
Men is bezig om een platform te maken 112 km van de borderlijn in Gambia. Vandaar de 2 helicopters uit Canada steeds overvliegen. Hoop dat het te goede van de mensen komt hier. Zouden ze het eindelijk wat beter krijgen? Laten we het hopen.
door mikefor wo 07 nov 2018, 14:41
Laten we hopen dat ze niets vinden want altijd als er olie, goud of diamanten gevonden in een Afrikaans land breekt daarna de pleuris uit want dan wil iedereen zijn aandeel hebben.

Zie Nigeria, Sierra Leone, Ivoor kust Pff!
door OmiGambia wo 07 nov 2018, 15:38
Lekker negatief. Laten we hopen op een goede afloop. Het zal best allemaal geregeld zijn anders begonnen ze er niet eens aan.
door mikefor do 08 nov 2018, 00:50
Ik wil niet negatief zijn, ik was altijd heel blij dat Gambia deze bodemschatten niet heeft want dat maakt het een paradijs niemand is geinteresseerd in dat landje want valt niks te halen.

Dat zal geen positieve uitkomst hebben, als er bodemschatten worden gevonden dan gaan de hoge heren vechten omdat ze vinden dat ze een recht hebben op het geld dat het oplevert.

Ik ken geen een positieve uitkomst in Afrika waarbij het goed is afgelopen, alleen verschrikkelijk oorlogen tot genocides zijn er uit voortgekomen.
door Willem2 za 10 nov 2018, 10:15
Ben bang dat de Gambianen er weinig of niets beter van worden.
kijk wat er gebeurt in Nigeria, kijk wat er gebeurt in Kameroen, de lokale bevolking krijgt de lasten(slecht betaald werk, vervuiling, milieu lasten) en de olie maatschappij verrijkt zich.
door unneke za 10 nov 2018, 11:15
olie en gas maakt het land nog luier en nog corrupter.Ik hoop dat er echt niets,helemaal niets aan gas of olie wordt aangetroffen.De arme gambiaan schiet er helemaal niets mee op.