Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Hans Lavaterra do 08 nov 2018, 15:46
Nu al zes weken aant zoeken naar een stukje grond. Wat een deceptie. Liet mijn blanke kop natuurlijk niet zien. Mijn zwarte vrouw deed al het zoekwerk. Wat een valkuilen oplichters en tuig kom je tegen ook onder advocaten. Hoe kun je hier bezit hebben zonder ontzettend belazert te worden. Onmogeljk, bah...

Grtz,
door OmiGambia do 08 nov 2018, 17:41
Wij hebben alles zelf gedaan en achteraan gelopen. Je moet wel de eigendoms papieren hebben. Geen advocaat in de arm genomen. Kost wat tijd maar is het beste.
door unneke za 10 nov 2018, 08:50
Als je hier een korte vakantie doorbrengt is het idd de fantastische smiling coast. Als je langer verblijft dan merk hoe verrot het hele land is.Het hangt van corruptie,diefstal, leugen en bedrog aan elkaar.Kom nog bij de overal aanwezige extreme luiheid,totaal gebrek aan discipline, laten alles versloffen, om moedeloos van te worden.
door heksje56 za 10 nov 2018, 08:55
helemaal waar hoe langer je er komt hoe smerig het volk alles voor het geld of visa of wat dan ook ik krijg er mijn zakken ook een beetje vol van.

Eerst waren ze blij met 10 euro nu beginnen ze al te zeuren eer ze het krijgen.
door heinhuiz za 10 nov 2018, 10:55
Tja, als je vooral in toeristengebieden verblijft waar mensen speciaal naartoe zijn vertrokken om wat aan die toeristen te verdienen, dan moet je niet raar opkijken als je omgeven wordt door mensen die iets aan jou willen verdienen.

Dat is echt van een totaal andere orde dan de wijdverbreide en onbeschaamde zelfverrijking en corruptie binnen en rond de overheid, het justitie-apparaat, het bankwezen en ga zo maar door. Met name particulier grondbezit en al helemaal dat in de kustgebieden is één groot wespennest, waar mensen (ook Alkalo's) land verkopen dat zij niet bezitten, ambtenaren zich dik laten betalen voor ze inzage geven in eigendomsregistraties, juristen aan die praktijken extra proberen te verdienen... En dan niet alleen of juist ten opzichte van de toebabs, maar zoals Hans al aangeeft ook onder elkaar. Vandaar ook die billboards die je her en der ziet staan over 'land disputes'.

En dit alles geïnspireerd en gefaciliteerd door decennialange corruptie en inhaligheid van het allerhoogste niveau: de president. En het is nog maar de vraag of daar iets in veranderd is...
door Jenny za 10 nov 2018, 11:51
Het schijnt op het ogenblik juist nog erger te zijn met corruptie dan voorheen.
De bevolking is zoooo NIET blij met Barrow.

Unneke ik deel jou mening al jaren, ik ben er altijd voor vakantie en ook dan merk je het en word alleen maar steeds erger.

Het is nooit genoeg, zelfs de vrouwen die al een blanke man hebben ( je zou denken die zijn onder de pannen) gaan dagelijks scoren op de strip, op zoek naar meer.

Tis al niet leuk als je als blanke man eigenlijk alleen maar bent gekozen voor je huidskleur en daarbij behorende sponsoring , maar terwijl je dus in Europa de euro s bij elkaar verdient beloond je partner je dus met vreemdgaan in je eigen huis tijdens je afwezigheid en krijg je Mss ook nog een niet al te mooi relatiegeschenk. ( soa s HIV, ebola etc)
Verrot is het juiste woord, ik gebruik het al jaren,.

Vraag me af wat er met de verkiezingen op stapel staat??
door gambiadream2018 za 10 nov 2018, 12:28
Samen met mijn Nederlandse vrouw komen we al sinds 2004 in Gambia.
Zijn nu bezig met een compound voor ons zelf, en misschien later daar een kleinschalig project te beginnen.
Hebben al veel negatieve ervaringen in Gambia, maar dat weegt voor ons niet op tegen de positieve ervaringen.
Volgens ons zijn er meer eerlijke mensen in Gambia ,dan mensen met een slecht geweten.
Maar je bent er zelf bij .. !! En je hebt de keus om er niet meer te komen. !!
Als ik er zo over dacht als in vorige reacties geschreven wordt , dan was mijn keus niet moeilijk, kwam er nooit meer .
Voor ons blijft Gambia een fijn land om te verblijven , met al zijn negatieve dingen.
door Jenny za 10 nov 2018, 13:29
U heeft uiteraard gelijk.
Bij mij persoonlijk wegen, lekker eten,perfect klimaat,6 uur vliegen, en ja ook de prijzen niet op tegen dat wat ik om me heen zie.
1 hele dure slechte ervaring gehad en een aantal kleine, idd was er zelf bij.
Dat neemt niet weg dat ik van het vakantie houden op zich, zoals ik dat wens wel plezier beleef.
Bovendien heb de hele wereld al gezien en geen behoefte meer aan al die verre reizen.
Gezien de prijzen in Gambia ga je er drie x naar toe tegen 1 x bijvoorbeeld Antillen.
Ook dat is een bewuste keus voor mij, bovendien hebben zij mij harder nodig dan ik hen.
En ik laat me zeker niet wegjagen door niemand niet.
Ik ga om met de enkele goede contacten die ik heb,maar niet te intens, en zo heeft ieder zn meug.

Grt
door poeltje za 10 nov 2018, 13:52
unneke schreef:Als je hier een korte vakantie doorbrengt is het idd de fantastische smiling coast. Als je langer verblijft dan merk hoe verrot het hele land is.Het hangt van corruptie,diefstal, leugen en bedrog aan elkaar.Kom nog bij de overal aanwezige extreme luiheid,totaal gebrek aan discipline, laten alles versloffen, om moedeloos van te worden.

Het zal een ieder duidelijk zijn dat jij NOOIT maar dan ook NOOIT meer naar Gambia gaat zelfs niet voor een korte vakantie. Als ik zoveel te klagen zou hebben zou ik absoluut niet meer gaan.
Je moet je wel kapot lopen te ergeren als je daar bent en dat is niet gezond.
Mocht je er desondanks toch nog heen gaan dan neem ik aan dat het is om je lekker te laten verwennen een andere reden kan ik niet bedenken. Maar dat zou wel laf zijn na al je geklaag.
door poeltje za 10 nov 2018, 14:14
[quote="Jenny"]
Unneke ik deel jou mening al jaren, ik ben er altijd voor vakantie en ook dan merk je het en word alleen maar steeds erger.

Het is nooit genoeg, zelfs de vrouwen die al een blanke man hebben ( je zou denken die zijn onder de pannen) gaan dagelijks scoren op de strip, op zoek naar meer.

Tis al niet leuk als je als blanke man eigenlijk alleen maar bent gekozen voor je huidskleur en daarbij behorende sponsoring , maar terwijl je dus in Europa de euro s bij elkaar verdient beloond je partner je dus met vreemdgaan in je eigen huis tijdens je afwezigheid en krijg je Mss ook nog een niet al te mooi relatiegeschenk. ( soa s HIV, ebola etc)
Verrot is het juiste woord, ik gebruik het al jaren,.
quote]
Beste Jenny ,je bent het met unneke eens ,dus voor jou hetzelfde verhaal ons voor haar.
Verder wil ik je namens alle blanke mannen met een Gambiaanse vriendin of vrouw bedanken dat je deze dames allemaal voor hoeren uitmaakt. Maar zo zal je wel over alle Gambiaanse vrouwen denken.
Namens deze dames dank voor de belediging. Ik ben benieuwd hoe zij over jou oordelen.
Niet vreemd is het als zij jou zien als iemand die voor de Gambiaanse man komt,of je getrouwd bent of niet.
Ben je eigenlijk wel regelmatig op de strip geweest en dan bedoel ik met name bij Time Inn en Britannia ?
Of zit bij een restaurantje op de strip en denk je alles te weten ?
Verder even over soa's en hiv,dat komt ook in NL veel voor en Ebola hoort er ook helemaal niet bij,dat heerste niet in Gambia maar een paar duizend km verderop maar het is zo leuk om het mee te nemen.
Heel veel frustratie moet ik constateren,net als bij unneke en zoals je zelf al aangaf in je bericht.
De door jou gemaakte fouten mag je niet alle Gambianen in de schoenen schuiven.