Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door du@upcmail.nl zo 02 dec 2018, 12:14
Wij gaan in januari voor de derde keer naar Gambia.
We willen graag gaan fietsen vanuit Koto.
Wie heeft hier ervaring mee?
En waar huur je redelijk goeie fietsen?
door Mari-ja zo 02 dec 2018, 12:52
Tegen over de ingang van Badalapark kan je fietsen huren..
zelf fiets verlichting meenemen,voor als je eventueel 's avonds nog op de fiets zit,want verlichting zit er niet op..
door heinhuiz zo 02 dec 2018, 14:12
Tegenover Kombo Beach kan het ook, volgens mij.
door Kookai di 04 dec 2018, 19:22
Ik heb redelijk wat ervaring in Gambia met fietsen en heb er zelfs een eigen fiets.

weet dat het niet ongevaarlijk is om in Gambia te fietsen.zeker niet in de buurt van het toeristen gebied.

Niemand houdt rekening met fietsers dus je moet constant opletten. Voetgangers die oversteken, taxi busjes die ineens de weg op of afgaan, autos die geen afstand houden, etc etc.
In het donker zou ik sowieso niet fietsen.

Vanaf Kotu vind ik het leuk om via de weg langs het strand bij BB hotel langs Sailors enzo richting de trap bij het einde van de golf court te gaan. Trap op met de fiets en dan via Fajara naar Bakau. Houd links aan en dan langs de botanische tuin in Bakau richting de grote weg naar Banjal. Mooie rustige weg met veel loopvogels en baobabs. halverwege een bruggetje waar vaak vissers staan. Bij de weg naar banjul keer ik altijd om. Dan niet via Bakau waar de hotesl zitten maar ga daar links af , beetje rechtdoorsteken en dan kom je ogeveer uit bij de markt van Bakau. En dan dezelfde weg terug.

En een rondje Brikama, Marakissa, en dan via de kust terug is ook leuk. Beetje ver en delen veel verkeer. De weg vanaf Brikama naar Marakissa is inmiddels verhard en nog niet zo druk. Onderweg kun je een broodje gezond eten bij Marakissa birdcamp van Joop en Adama. En dan verder richting de kust. De kustweg is ook goed geasfalteerd dus ook lekker cruisen. Maar ga bij voorkeur op zondag. Dan rijden er niet de hele tijd vrachtwagens met zand heen en weer. Geen doen, gevaarlijk en allemaal rondstuivend zand.

En verder is het vooral leuk om van de verharde weg af te gaan. Waar dan ook. Leuk en veiliger.

Veel plezier en let goed op.
door du@upcmail.nl di 04 dec 2018, 22:34
Dankjewel voor je uitgebreid antwoord, erg fijn!
We gaan het binnenkort uit proberen, het gaat opschieten.