Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Mr.Bojangles ma 03 dec 2018, 01:47
Nou ik toch bezig ben: Je kunt in Gambia op diverse plekken massage krijgen. De kwaliteit is nogal wisselend BEHALVE bij the African Queen. locatie: zo'n 100m voor Poco Loco aan de rechterkant. Kosten: 600 Dalasi voor een uur.
Heel merkwaardig dat ik zo binnen kan lopen en 9 van de 10 keer meteen geholpen wordt. Jullie hebben geen idee wat je mist. Een uur massage wat je hier in NL minimaal 65 euro zou kosten, kost je daar 11 euro.
Plus tip graag, ik geef altijd 50 Dalasi tip. De dames staan nl gewoon op de loonlijst, dus of er nou 4 of 20 klanten komen, ze krijgen hetzelfde salaris, enkel de tip is voor hun extra. En wat is nou een euro meer...

En het zijn geweldige masseuses met een genoten opleiding en diploma. Kun je zeggen: ik neem in NL ook nooit een massage.Nee, nogal wiedes met de prijzen die ze hier vragen, maar probeer het daarom in Gambia eens. Nou heb je de kans voor vrijwel nop. Ze hebben een uitgebreide kaart, je kunt bijv. ook alleen een voetmassage krijgen of iets met je nagels, of weetikveel wat voor andere varianten, ik wil gewoon een uur body-massage. 600 dalasi. Met een koers van 56, 11 euro.

Bij Solomon aan het strand bij Palma-Rima - (heerlijk terras aan zee om een hapje te eten (letterlijk, als het vloed is komt het water tot aan het terras) - , wordt je ook aangesproken door tig jongedames voor een massage. Daar zitten echt goeie tussen, dat wel, maar de entourage kan niet halen bij the African Queen-shop, en de kwaliteit ook niet. Plus dat ze je 800 Dalasi of meer vragen. Overigens is het gebouw waarin ze een ruimte hebben, een origineel fort van de Engelsen uit de middeleeuwen! Wordt momenteel beetje bij beetje herbouwd. dus ook leuk om te zien.

Voor mensen die denken dat massage maar flauwekul is: ik heb jarenlang last gehad van lage rugpijn. Kon er hier maar niet vanaf komen, uiteindelijk is het in 3e wereldlanden door dagenlange massage helemaal verdwenen. Ik ben nu al 4 jaar vrij van rugpijn. Last van je benen: even paar dagen massages nemen. En ook al mankeer je niks, probeer het eens bij the African Queen. Het is sowieso een prettige ervaring.

Kun je na afloop bij Woody's een fricandel speciaal gaan eten. ;-)
Laatst bijgewerkt door Mr.Bojangles op ma 03 dec 2018, 08:30, in totaal 1 keer bewerkt.
door Pimmetje ma 03 dec 2018, 07:36
Helemaal mee eens !!!!
Als ik in Gambia ben ga ik om de dag
Een luxe wat ik in Nederland niet kan permiteren
door Maatje ma 03 dec 2018, 09:57
Ook helemaal mee eens,
Wij doen dat ook al jaren, bij verschillende gehad, ook in hotel Djeliba, maar dat haalde het niet bij de dames van Boabab bar op het strand.
Paar jaar geleden stond daar een container achter, ze hadden daar 2 tal kamertjes gemaakt met massage tafels. Kostte toen denk ik omgerekend 10€ (500 dal) of minder maar in ieder geval ik betaalde 500 dal, de entourage was niks natuurlijk maar die massage niet normaal goed. Was blij dat ik het heb aangedurft, Ze waste haar handen netjes en mijn rug en benen werrden ook netjes gewassen,
De dame was super goed, helaas is ze daar weggegaan.
Nu ga ik bij Eline of Mariama bij Boabab bar, zeker elke week als ik daar ben, prijzen vorig jaar 650 dal? Zeker een goede tip erbij, want het is het echt waard, voor 1 uur.
Ook de pedicure en voetmassage is super.
Hier in nederland heb ik elke week fysio, nou 15 minuten op wat gymtoestellen, 32,50€ !!
Ik snap mensen wel die zeggen , ja in zo,n aftands tentje, ik vertrouw dat niet zo, dat had ik ook, maar gewoon proberen!!!!!
door Mr.Bojangles ma 03 dec 2018, 10:12
Hoi Maatje, ja, dat de entourage 3x niks is, is uiteindelijk niet belangrijk, als de massage-juffrouw maar goed is. Tip voor de volgende keer: Naam en telefoonnummer noteren. Heb ik deze keer ook gedaan, met de mededeling: als ze onverwacht de shop zouden sluiten of zij werkt er niet meer, kan ik volgend jaar haar tenminste bellen waar ze dan werkt.
door Mysan ma 03 dec 2018, 16:11
Nu we toch bezig zijn elkaar te attenderen op goede, nette en betrouwbare massage salons (die zijn er ook !) Op wandelafstand van de strip, .namelijk in de buurt van Kololi Beach Club, naast Swiss Tavern is een voortreffelijke salon geopend nl "Subtle Beauty & Wellness Center". De staf heeft een professionele opleiding genoten en verzorgt niet alleen massages maar ook hairstyling, pedicure en manicure. Voor prijzen die zelfs nog lager zijn dan al gemeld. Ik sluit mij overigens helemaal aan bij Mr Bojangles.
door mambully di 04 dec 2018, 19:21
Mr Bojangles,

Weet je wel zeker dat Teranga Beachclub, want zo heet het gebouw waar de massage dames ruimte huren, een oud fort van de Engelsen is? De bewoner/eigenaar is een bekende Gambiaanse muzikant: Mr Lie Ngum en hij is daar bezig de zaak uit te breiden. ben vaak binnen geweest en het ziet er daar wat vervallen uit Hij gaf daar in het verleden feestavonden voor de gasten van Palma Rima. Zon 10 jaar geleden traden er ook allerlei bands op. Alle stalletjes er omheen en ook de massage dames betalen huur. Ik dacht eigenlijk dat hij ook het hele ding daar gebouwd had.
Overigens bedankt voor de tip!!!
Mambully
door Irda di 04 dec 2018, 20:31
volgens mij stond er in 1996 helemaal geen gebouw naast Salomon's ?
door mambully di 04 dec 2018, 21:28
Klopt helemaal Irda, een paar jaar later is Lie daar begonnen te bouwen. Niemand mocht aan het strand bouwen maar om de een of andere reden hij wel.
Het was trouwens slecht gebouwd want het is binnen behoorlijk vervallen.
Op de hoek van het gebouw, tegen Solomons, was een ruimte voor een Nederlandse tandarts die daar een paar keer per jaar mensen hielp.
door Irda di 04 dec 2018, 22:23
Is dat die tandarts uit Apeldoorn die voorheen een kamer bij Luigi's mocht gebruiken?