Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Gekedijkhuis do 06 dec 2018, 08:11
Wij ondersteunen een jongen uit Gambia door het sturen van spullen die hij kan verkopen. Nu moet hij wel de verzendkosten betalen en een deel van de opbrengst gaan wij samen met hem gebruiken voor een goed doel in Gambia. Volgens western Union hier moet hij een geldtransfer kunnen doen vanuit Gambia naar Nederland. Deze jongen zegt echter dat dit niet lukt. Ook de Trustbank zou geen overschrijvingen doen naar Nederland. Heeft iemand ervaring met geld vanuit Gambia naar Nederland overboeken, door de Gambiaanse bevolking? Wij hebben zelf nog geen rekeningnummer in Gambia. Tips heel welkom....
door lispoesje do 06 dec 2018, 14:08
Hi ,

ja dat moet kunnen, ik heb wel eens geld ontvangen vanuit Gambia.

Moet erbij zeggen dat de persoon die het stuurde zowel de Gambiaanse als de Nederlandse nationaliteit heeft. Maar ik denk dat dat weinig/niets uit maakt. WU zou wel gek zijn om transfers te laten schieten....

Volgens mij moet het altijd kunnen met een identiteitsbewijs.

vr,grtjs
door francois1 vr 07 dec 2018, 14:36
waarom niet gewoon een rek in gambia openen?? ook dat is simpel. geld erop zetten en klaar.
overmaken vanuit gambia kost een procent of 15 a 20, zonde geld.
wanneer je daar iemand ondersteund kan ie simpel een foto van het spaarbank boekje opsturen met het saldo.
het is allemaal een kwestie van vertrouwen, als dat er niet is, kun je er beter maar vlug achter komen dan laat....
de dalasis omwisselen voor euro,s is meestal ook niet eenvoudig.
meegeven aan een bekende alhier kan ook nog wel werken.
als iemand dalasis in gambia nodig heeft, dan kan hij ook euro,s in holland op jou rek overmaken.
ook dat gaat prima
succes.