Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Simon do 14 maart 2019, 15:33
Toevallig kom ik op de site van BA en zie dat de prijzen voor de rest van 2019 bekend zijn. Het valt me op dat er vele mogelijkheden zijn tegen een tarief van Euro 401,-. Wel is de riante ruimbagageregeling (2x23 kg.) teruggebracht naar 1 x 23 kg. En er wordt gevlogen met een widebody Airbus A330
door Maatje wo 27 maart 2019, 23:39
Inmidddels staan de ticketprijzen online.
Iemand ervaring met stop in Dakar van 1 uur, moet je dan het vlegtuig uit? Want 1 uur is niet lang, eer iedereen er uit en weer in is.
De handbagage mag tot 12 kilo zijn en zij kunnen vragen om dat als ruimbagage te vervoeren, heeft iemand ervaring of je dat zelf ook mag aangeven. We zijn met meerdere personen en als er 2 hun handbagage meenemen met geld, belangrijke papieren etc zouden de anderen hun handbagekoffer eigenlijk best in het ruim willen hebben. We kunnen het ook daar vragen natuurlijk.
door house do 28 maart 2019, 13:56
Gisteren terug gekomen met sn Brussel. Persoonlijk vindt ik de extra beenruimte heel prettig. Op de heenweg alleen passagiers uitgelaten. Duurde ong. 40 minuten. Op de terugweg moest er getankt worden en passagiers geladen. Duurde 5 kwartier.
door Maatje do 28 maart 2019, 19:28
Oke bedankt,
Bij ons staat er heenreis 1 stop Dakar maar Banjul Brussel non stop, dus daar gaan we dan ook van uit, er gaan ( kleine) kinderen mee, vandaar m,n vraag.
Het is de 1e keer dat we met Brussel airlines gaan, voorheen Tui,NL en Tui.Be.
Dus we zijn benieuwd.
door vaker vr 29 maart 2019, 09:20
Net vorige week voor de eerste keer met Brussels Airlines naar Gambia gevlogen.
Kan maar 1 ding zeggen dat het TOP was.
Tussenlanding Dakar inderdaad kleine 40 minuten.
Lijn toestel dus geen charter dus super service aan boord.
Alle service vele malen beter dan tui of corendon.
Zelfs het eten was goed :D :D
door OmiGambia vr 29 maart 2019, 09:47
Wij vliegen al 20 jaar met hun. Voorheen Sabena en inderdaad, de service is super. Nu hebben we op de heenvlucht een tussenstop zoals altijd, maar terug direct. Vertrekken 23.30 uit gambia. Dat is op 1 Maart 2020.Ook vliegt men nu elke dag. Dus alleen maar pluspunten en zeker wat de bagage betreft. 2 koffers a 23 kg +handbagage ong. 13 kg gratis.
door j@ck vr 29 maart 2019, 10:14
:duimomhoog: Omi, inderdaad, alleen ik ga eind volgende maand en mag maar één koffer meenemen. 2 kan natuurlijk ook, maar dan moet je voor de tweede bijbetalen. desalniettemin altijd top. Daarbij kan je best voor een mooie prijs met hen vliegen als je even zoekt.