Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door kadarka zo 19 mei 2019, 13:33
Beste mensen,

Ik wil met een klein groepje enthousiaste Gambiagangers geld gaan inzamelen en een auto schenken aan een Gambiaan zodat hij in zijn levensonderhoud kan voorzien. Het gaat om een 4x4 7 seater omdat hij gids is. Eigenlijk zelfde verhaal wat in deze thread beschreven staat.

viewtopic.php?f=10&t=2161&p=15120&hilit=auto#p15120

Dus een goede Toyota Landcruiser of Mitshubishi Pajero Diesel, het liefst met bouwjaar 2000 of jonger. Nadat ik het hele forum heb doorgelezen, denk ik dat wij het volgende budget nodig zullen hebben:

kosten auto: EUR 2.000
transport naar haven, uitschrijven bij RWD, etc: EUR 300
verschepen naar Banjul (RoRo): EUR 700
inklaringskosten Gambia: EUR 1.000
onvoorzien: EUR 300
totaal: EUR 4.300

Kentekenregistratie en verzekering Gambia betaalt hij zelf.

Is dit volgens jullie compleet en realistisch?
Laatst bijgewerkt door kadarka op wo 22 mei 2019, 17:47, in totaal 2 keer bewerkt.
door kingsulayman zo 19 mei 2019, 13:45
Dat ziet er compleet onrealistisch uit :mrgreen:

Prijzen veranderen zodra je auto groter is.
Een goede Toyota of mitsubishi 4wheel 7 seater die ga je nog een mooie prijs betalen. Toyota is zoiezo duurder dan mitsubishi.
Verschepen kost ook al bijna 200 duurder en uitklaren in de haven zal ook al bijna de helft duurder zijn dan gewone auto.

Succes
door kadarka zo 19 mei 2019, 16:18
Dank voor je snelle reactie. Wellicht moeten we uitwijken naar Duitsland. B.v. deze Pajero, vraagprijs 2.999. misschien mee te nemen voor 2.500.

https://www.mobile.de/nl/Auto/Mitsubish ... 99294.html

Over de inklaringskosten zei onze Gambiaan dat hij het onder de 1.000 voor elkaar kon krijgen, want hij heeft kennissen bij de douane. :)

Wat kost een vergelijkbare Pajero in Gambia?
door MartinS di 21 mei 2019, 00:14
Hallo Kadarka

Ik las dat je een 4x4 naar Afrika wil verschepen.

Wij (mijn 2 zoons en ik) Willen juiste een 4x4 naar Afrika rijden. Is het een idee dat wij de auto voor je brengen?
Mijn jongste zoon is automonteur en kan eventueel ook helpen in Nerland een goede auto voor een gunstige prijs te bemachtigen.

Kunnen we misschien even contact hebben?

Hartelijke groet, Martin.