Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door RPeters wo 29 mei 2019, 00:58
Tussen de Turntable en het Bakau stadion staan tegenwoordig meer auto’s te koop dan dat je winkels, shops en restaurants ziet. Vooral duurdere types van Range Rover en BMW worden steeds goedkoper aangeboden, soms "echte koopjes". De vraag is of dit nu voortkomt uit een surplus is of dat om een gestolen auto gaat. Uit Europa of de USA.

Veel gestolen auto’s komen aan in Dakar en vinden hun weg naar buurlanden. Het gaat om een explosieve stijging. Nu de duimschroeven worden aangedraaid om deze smokkel te stoppen, komen er steeds meer berichten dat particuliere kopers die in alle onschuld zo’n vehikel hebben gekocht domweg worden aangemerkt als “helers” bij een controle. Met alle gevolgen van dien.

Er zijn momenteel grote operaties aan de gang in Senegal door EU, FBI, Interpol, verzekeringsmaatschappijen en naar wat ik heb begrepen gaat dit ook in Gambia gebeuren.

U kunt de hele voorgeschiedenis teruglezen bij ISS. Dat in Senegal nu mensen de bak indraaien omdat ze zo’n voertuig in goed vertrouwen hebben gekocht, riep bij mij meer de vraag op, hoe nu een gestolen voertuig te herkennen als u van plan bent hier in Gambia een auto te kopen, of er al in een rijd zonder het te weten, nu de duimschroeven zo radicaal worden aangedraaid.

Ik dacht zelf, prima al die berichten dat handel in gestolen waar nu eindelijk eens wordt aangepakt, maar vertel dan ook iets over preventie voor de kopers, Echter, ik heb nog geen antwoord terug gehad van instanties, maar als u tips heeft, schroom niet om ze hier te delen. Het voorkomt namelijk een hoop ellende als ik dit allemaal zo lees en hoor.

https://issafrica.org/iss-today/car-trafficking-syndicates-exploit-senegals-port