Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door bernadette do 30 mei 2019, 12:01
Wij boekten een vlucht op 26 april van uit Banjul via Casablanca naar Brussel voor zover is alles goed gegaan.

De terug vlucht was gepland op 28 mei,deze werd reeds verplaatst op 2 april per mail, naar 29 mei met enkel de vermelding Brussel/Casablanca,dus lang voor er problemen op de luchthaven in Banjul waren, wij landen om 15.30 h. in Casablanca.
Bij navraag bij air Maroc naar de aansluitende vlucht vanuit Cassablanca naar Banjul,was er enkel een vlucht de dag erna 30 mei om 21.35 h, wij zouden dus meer dan 36 uur op de luchthaven moeten wachten,grote pech.

Bij navraag wat er kon en wat niet kon,raden zij ons aan om naar de balie van air Maroc te gaan, dus eerst uitgelegt dat mijn vrouw alleen een Schengen visa had,maar dat was geen probleem volgens hun wij moesten dus eerst de douane controle passeren,dus aanschuiven aan een ellenlange rij voor 1 h en 20 minuten,waar wij te horen kregen dat zij niet naar buiten mocht met een Schengenvisa,wij werden terug gestuurd naar de transit zone,

Daar aangekomen, na enkele uren ronddwalen en van links naar rechts gestuurd te zijn,door zeer onvriendelijk luchthaven personeel,bij een zogenaamde helpdesk te zijn aan gekomen,waar we eerst de juffrouw moesten er op attent maken dat wij er stonden,ze was constant bezig op haar telefoonen dit zeker niet voor haar werk.
Werden wij op een zeer onvriendelijk manier, wederom, te woord gestaan,na onze uitleg te hebben gedaan,(ik spreek gelukkig de franse taal),anders was het een nog grotere ramp geworden.

Uiteindelijk werd er ons een hotelkamer toegewezen met dinner en ontbijt,in een hotel in de luchthaven, Atlas fly hotel,wat zeer belovend klonk,daar aangekomen na het invullen van de nodige formulieren door een nog onvriendelijkere persoon,naar de kamer nr 40,bij het openen van deur kwam de stank ons al tegen,een kamer zonder venster,met alléén een bed, met lakens,kussens en een bedsprei, die vuil waren en stonken naar de vorige bewoners,de muren en vloer waren niet om aan te zien,zonder toillet, wasbak of douche, deze waren in een andere gang van het hotel,je moest telkens de receptie passeren om s'nachts naar het toillet te gaan.
Wij zijn dan terug gegaan naar de receptie,om ons beklag te maken,maar deze onvriendelijke persoon nam gewoon onze sleutel en formulieren terug om deze voor onze ogen te verschueren zonder enig woord van uitleg,

Wij zijn dan terug naar de zogenaamde helpdesk gegaan,waar zij ons dood leuk vertelden dat wij dan maar gewoon ergens op de luchthaven moesten wachten op onze vlucht,toevallig was er een verantwoordelijke hogergeplaatste Mijnheer in maatpak aanwezig,waarop ik deze aansprak over onze problemen,maar deze lachte ons vierkant uit en liet ons staan.

Ondertussen wachten wij nog steeds,in de luchthaven sinds gisteren 15.30 h tot vandaag 21.35 h (36 uur),hopelijk
word de vlucht dan weer niet afgelast omwille van de problemen op de luchthaven van Banjul.

Conclusie, air Maroc nooit meer,een zeer onoverzichtelijke luchthaven,onvriendelijk en niet behulpzaam personeel,
ik zal zeker klacht indienen,alleen weet niet de juiste weg om dit te doen,als er iemand is die ons kan helpen graag
door Taxa do 30 mei 2019, 12:27
Om te klagen zie:
https://www.royalairmaroc.com/nl-nl/Con ... ons/klacht. En
https://www.royalairmaroc.com/ma-en/Contact-us/Claims
Uit ervaring kan ik zeggen: klagen is vergeefse moeite.

Je ‘rechten’ bij lange overstaptijd:
Zie foto

Op internet en op dit forum is al eerder melding gemaakt van de ondermaatse service, waarbij Europeanen soms nog aardig kregen wat op de foto wordt beloofd (zelfs het gratis ontbijtje is al ondermaats), maar zodra iemand zich meldt met een donkere huidskleur dan weet niemand daar van iets.

Sterkte daar in Casablanca.
Bijlagen
7AE2FBEA-3DCD-4117-8524-A7425A8541A0.jpeg
7AE2FBEA-3DCD-4117-8524-A7425A8541A0.jpeg (198.15 KiB) 659 keer bekeken
door fatmata do 30 mei 2019, 17:21
Bekend verhaal zelfs de hotelkamer en onvriendelijk personeel. Mijn man had precies hetzelfde rn ja is Afrikaan, hebben ze daar een hekel aan. Echter ik heb het er niet bij laten zitten air Marco links laten liggen alles neergelegd bij claimingo .Moet je klein percentage aan hun betalen en ja gewonnen 450 euro. Zeer goede vriendelijke claim maatschappij itt de andere ben naam ff kwijt die zogenaamd alles claimt. Nee meteen afwijst alles! Probeer het maar eens en voor mij de reden om nooit meer met air Marco te vliegen ..Je strandt nogal eens in casablanca