Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door harrie-oisterwijk di 17 sep 2019, 08:53
erg lange reis via deze route beetje pech bijna drie dagen onder weg
is maar net wat het je waard is als je niet aan tijd gebonden bent bij terugreis kost via Belgie 125 euro meer en is stuk korter heen rechtstreeks terug via S.A.L.
door Simon di 31 dec 2019, 16:32
Ik ben onlangs (6 december) met TAP naar Gambia gevlogen. Helaas was er die dag een staking van de Franse luchtverkeersleiders waardoor we bij vertrek al 2 uur vertraging hadden. Dit betekende dat de aansluiting in Lissabon gemist werd. Daar prima opgevangen door het TAP personeel, en op hun kosten hotelovernachting (prima hotel), taxi heen en weer en maaltijdvouchers ontvangen. Tevens tickets voor de volgende dag (Lissabon - Casablanca en Casablanca - Banjul met Royal Air Maroc). Lange wachttijd in Casablanca. Al met al vertraging van ca. 24 uur. Mijn verzoek om compensatie werd zojuist afgewezen wegens overmacht. Misschien nog eens via een bureautje proberen !? Ik heb zojuist voor eind maart weer geboekt - deze keer bij TUI Belgie. En de Flixbus van Groningen naar Brussel. Samen zo'n 355,- Euro. Dat zou ook TAP vanaf Amsterdam ook ongeveer gekost hebben, maar ik ben een beetje huiverig geworden. Bovendien is een overstap op een vliegveld altijd behoorlijk stressig (en Lissabon is vrij chaotisch vind ik).
Al deze tarieven excl. ruimbagage - dat stuur ik tegenwoordig met Goods for Gambia. Mocht iemand toch goedkoop naar Gambia willen met 23 kg. ruimbagage dan is men met Brussels Airlines voor zo'n 400,- Euro onder de pannen.
door harrie-oisterwijk wo 01 jan 2020, 10:44
Voor mogelijk paar euro's te besparen die risico nemen en dan de reis tijd ook met aansluiting niet mis
Na Brussel is er een goede trein verbinding
Ook daar zitten nadelen aan. je komt rond 23.00 aan maar gezien je paar uur van de voren er moet zijn is dat de overzien Brussel trein eerste vertrek rond 6.00 eerste .trein groot nadeel gaat wel elke dag
door wimb wo 01 jan 2020, 12:50
Hallo, ik heb ook een vlucht geboekt met een overstaptijd van 50 min op Lissabon. Nu hoor ik vele meningen en adviezen maar zijn er ook die het daadwerkelijk al gedaan hebben, en hoe is het bevallen?
door Simon wo 01 jan 2020, 14:57
Als het vliegtuig A'dam - Lissabon op tijd is, dan moet de overstap lukken in een uurtje. Bij vertraging is het afwachten wat TAP doet. Ze zouden met Lissabon- Banjul ook even kunnen wachten. Dat hoor je pas bij aankomst. Overigens mocht je niet door kunnen, dan is de verzorging in Lissabon prima. Maar het kost je wel een dag. En dan nog v.w.b. Groningen - Brussel met Flixbus - behalve de goedkoopste heeft deze ook de beste aansluiting in Brussel. Aankomst Flixbus 4.00 en vertrek TUI 6.45. Beter kun je het niet krijgen.
door Willem1963 do 02 jan 2020, 13:32
Ik heb de vlucht van 29 oktober gehad vanaf Amsterdam naar Banjul en door vertraging op Schiphol net de aansluiting gemist. In Lissabon alles goed geregeld, hotel, vouchers voor eten en overgeboekt naar een vlucht twee dagen later. Was niet de enige want er waren meerdere reizigers uit geheel Europa die twee dagen moesten wachten.
Helaas regenachtig in Lissabon maar toch wel wat van de stad gezien.
Claim ingediend via een bureau, kosten hiervoor zijn ongeveer 25% van de 600 euro die geclaimd is, maar dan is het ticket nog gratis, was 328 euro!.
De 3e aanmaning is vorige week verstuurd inclusief de dagrente die elke dag vergoed moet worden door TAP.
Ga deze maand weer maar voor de zekerheid toch maar kiezen voor TUI of Corendon.
door Simon do 02 jan 2020, 14:42
Het schijnt dus vaker voor te komen dat A'dam - Lissabon vertraagd is. Ook ik had de keus tussen 1 dag oponthoud en een extra overstap of voor 2 dagen oponthoud en een directe vlucht naar Banjul. Ik heb voor het eerste gekozen. Ik ben trouwens benieuwd of jouw claim via een bureautje nog iets oplevert. In mijn geval was het een staking van derden (Frans overheidspersoneel), en dat sluit de aansprakelijkheid van de luchtvaartmaatschappij uitdrukkelijk uit.
door mamo ma 13 jan 2020, 07:44
donderdag 19 december gevlogen. aansluitende vlucht in lissabon gemist. urenlang in rij gestaan. pas 4 uur 's morgens omboeking gehad. Heb via Ghana en Liberia moeten vliegen!!! Al met al een vlucht van 60 uur. Nooit meer TAP voor mij. Ben benieuwd of er vergoedingen gaan komen :(
door j@ck ma 13 jan 2020, 16:44
Ik snap dit echt niet. :?:
Ik boek bijna altijd via Brussel.
Tui of BrusselsAirlines maar voor een paar euro meer kan ook via Amsterdam voor tussen de 300,= en 400,=
Voor dat bedrag ga toch niet gokken om er véél langer over te doen?
Een nadeel. Vertrek meestal 6.45 uur. Dus je moet gebracht worden.
Voordeel is wèl dat je in het begin van de middag er al bent.
door lizetmols ma 13 jan 2020, 18:46
je zet je auto toch gewoon op het parkeerterrein. ben je altijd op tijd en je auto staat op je te wachten als je thuis komt.
ga je voor heel lang neem je een gedeelde taxibus. lekker comfortabel.
dick