Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door xjohnx wo 02 okt 2019, 21:13
Ik heb een vliegticket geboekt waarbij ik 29 dagen in Gambia verblijf. Nu zie ik dat je als Nederlander maar 28 dagen in Gambia mag verblijven zonder visum. Heeft iemand ervaring of ze streng zijn bij Immigration op de luchthaven als ze in je paspoort zien dat je een dag overtijd bent? Dank.
door Benachin zo 06 okt 2019, 23:41
ik ben afgelopen aug terug gekomen uit Gambia, nu ze daar nog met de verbouwing bezig zijn, he, bben ze ook alles een beetje verscherpt, normaal gesproken verbleef ik er tig weken lang nooit geen problemen gehad, nu was ik er ook 29 dagen, maar ze deden daar nu heel moeilijk over, je kan voor een paar tientjes een visa halen, parkeerplaats Senegambia, naast Theo pannenkoeken huis, ik zou het niet riskeren voor die paar euro, maar is up to you :!:
door xjohnx vr 11 okt 2019, 20:40
Dank voor jullie informatie Harrie en Benachin. Groeten, John.
door Simon di 15 okt 2019, 23:36
Verlenging kost inderdaad tegenwoordig Dal. 1000,- (vroeger 500,-) Sneu geld vind ik. Vooral als het maar om 1 dag gaat. Controle is een gok. Je kunt proberen door te zeggen dat je dacht dat de geldigheid 1 maand was. Sommige douaniers zijn soepel, maar ik heb ook een keer cash 500 Dal. moeten betalen. Dat verdween dus in de zakken van de stempelaars. Maar vaak werd er niet gecontroleerd op datum.
door Mandumawatje wo 16 okt 2019, 04:52
Hallo

Je kunt natuurlijk ook even een uitstapje naar Casamance in Senegal ondernemen,
zo'n beetje aan het einde van de termijn. Bij terugkeer wordt vaak gevraagd voor
hoeveel dagen bij gestempeld moet worden.
Nu ben ik daar meestal voor meerdere dagen, ik weet zo niet of deze vlieger op
gaat voor een dagtripje.

Groeten Gerrit
door Mr.Bojangles wo 16 okt 2019, 22:57
Bij mijn weten is een dag overstay altijd al een probleem geweest. Ik zou het niet riskeren en voor die 20 euro gewoon even een stempel bijhalen.
door OmiGambia do 17 okt 2019, 09:26
Is nog nooit een probleem geweest. Soms 3 dagen te laat. Ze weten best dat je vliegtuig niet op de dag van stempel vertrekt.