Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Maatje do 03 okt 2019, 14:16
Wat is de prijs van een heel dag chauffeur en auto?
2 jaar terug betaalden we 3000 dal, klopt dit nog steeds!? Brandstof en alles is duurder geworden hoor ik.
We gaven de man als we een leuke dag gehad hadden 500 extra.
Dus zeg maar 3500 dal per dag.
We hebben hem denk ik 10 dagen nodig in 4 weken, plus wat kortere ritten,
Of zou zelf een auto huren dan een betere optie zijn?
door mamo do 03 okt 2019, 14:24
is dat inclusief benzine en consumpties? Dan nog vind ik het goed betaald hoor. Mijn schoonbroer vraagt voor vrienden 1500 dalasi per dag , maar daar moet dan wel nog benzine voor betaald worden en krijgt hij eten en drinken. Hij vindt het ook gewoon heel leuk om te doen. En omdat we al 10 jaar ook met hem rondreizen als we er zijn ontdekt hij elke keer weer nieuwe plekken. Nu heeft hij bijvoorbeeld de Casamance verkend en weer heel nieuwe ideeën en ervaringen opgedaan.
door Maatje do 03 okt 2019, 15:42
Brandstof zit erin.
Hij heeft zelf fles water mee, en wij ook. Als we gaan eten betalen wij dit en hij mag mee eten.
Maar 1500 dal is een vriendenprijs, deze chauffeurs/gidsen mogen ook wat verdienen van ons.
Het gaat erom dat een dagexcursie inc eten en evt flesje frisdrank ca 50€ pp kost. Ook bij de lokalen. Dus 3000/3500 dal voor ons prive heb ik vrede mee. 2 personen.
Echter kom nu al bedragen tegen van 5000 dal. Das leuk als je met 4 personen bent.
Maar 50€ pp en dan 4 personen in auto, vind weer duur,
door Peter77 za 05 okt 2019, 20:56
Hallo
Wij gaan 28 okt voort eerst naar Gambia met 4.
Graag zouden wij toch wel wat leuke dingen zien.
Is het een optie om met u schoonbroer te gaan?
door mamo zo 06 okt 2019, 10:36
Leuk. Hij vindt het gewoon al ontzettend mooi om nieuwe mensen te ontmoeten en Engels te praten.
En vooral ook "het andere Gambia"te laten zien. Stuur me maar een pb of je mailadres dan kan ik je met hem in contact brengen.
door heinhuiz zo 06 okt 2019, 13:17
Voor 1500 zit je echt gebakken hoor, dat red je al bijna niet met de benzine voor een hele dag.
3000 is inderdaad de normale prijs.
door Maatje ma 07 okt 2019, 18:07
Dat schreef ze ook wel, exc brandstof.
Anders gaat het niet voor deze prijs, hij zal toch ook wat voor zijn auto moeten rekenen!!
Maar goed 4 personen erin, ik denk 3500/4000 een mooie prijs is.
door Peter77 wo 09 okt 2019, 19:41
Wat zijn aanraders om te bezoeken?
Houden van dieren bv op de rivier.
Kleine dorpjes
het echte Gambia
door Peter77 wo 09 okt 2019, 19:42
Wat zijn aanraders om te bezoeken?
Houden van dieren bv op de rivier.
Kleine dorpjes
het echte Gambia
door ies do 10 okt 2019, 07:22
Een village life tour gambia zou ik zeker doen, op internet terug te vinden daar zie je het echte Gambia. En baboon eiland.