Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door mrs. 4Gambia do 13 feb 2020, 13:06
Thanks :duimomhoog: , het is kennelijk makkelijker om een rel te veroorzaken dan om de waarheid te achterhalen... ik wil best uitleggen hoe het zit met die school, maar daar wordt ze niet blij van want dan heeft ze geen verhaal meer...

lizetmols schreef:hoi mrs.4 Gambia
fijn dat jullie zelf reageren.
helaas kan iedereen tegenwoordig wereldwijd bekend maken wat hij/zij vindt, vaak zonder behoorlijke onderbouwing.
ken de school niet, het hele verhaal niet anders dan hierboven, wil er ook niets mee te maken hebben maar nogmaals, iedereen kan schrijven wat hem uitkomt. helaas, de nieuwe tijd.
veel succes met jullie werk, we weten maar al te goed hoe ingewikkeld het is!
dick
door Carina do 13 feb 2020, 13:22
Misschien is het hard om de waarheid te horen? Ik zie hier geen hordes toeristen uit Italie, Amerika of wherever from, Nederlandse schooltjes bezoeken en die zulks gedrag verwachten.

Laat de mens in zijn waarde. Toeristen hebben vele problemen die hier op het forum genoemd worden, zelf gecreeerd

Ik val btw niet " jouw" schooltje aan, maar het gedrag op zich.
Ik zou het als kind ook niet leuk vinden om uit de les gehaald te worden om weeer een tubbab te verwelkomen.
Ze zitten op school om te leren toch? Daar is ie voor gebouwd toch?
Niet om iedere keer te moeten zingen voor een tubbab want je moet tubbabs dankbaar zijn, dag in dag uit omdat zij het schooltje hebben gebouwd. Zo geef je kinderen juist het idee dat ze tubbabs dankbaar moeten zijn en van alles van heb krijgt.

Een doos lesmateriaal, schriftjes of whatever kan ook afgeleverd worden na schooltijd
Unless je er waardering van ieder van wil en dat ieder ziet wat voor goeds je doet....
door mrs. 4Gambia do 13 feb 2020, 13:39
Je oordeelt n.a.v. een post. Je gaat er van uit dat dat is zoals het gegaan is en je verbind er vervolgens je eigen verhaal aan vast. Het is geen 'schooltje' en al helemaal niet die van 'mij'. Je weet niets van deze school, helemaal niets, anders zou je zo niet gereageed hebben.

Carina schreef:Misschien is het hard om de waarheid te horen? Ik zie hier geen hordes toeristen uit Italie, Amerika of wherever from, Nederlandse schooltjes bezoeken en die zulks gedrag verwachten.

Laat de mens in zijn waarde. Toeristen hebben vele problemen die hier op het forum genoemd worden, zelf gecreeerd

Ik val btw niet " jouw" schooltje aan, maar het gedrag op zich.
Ik zou het als kind ook niet leuk vinden om uit de les gehaald te worden om weeer een tubbab te verwelkomen.
Ze zitten op school om te leren toch? Daar is ie voor gebouwd toch?
Niet om iedere keer te moeten zingen voor een tubbab want je moet tubbabs dankbaar zijn, dag in dag uit omdat zij het schooltje hebben gebouwd. Zo geef je kinderen juist het idee dat ze tubbabs dankbaar moeten zijn en van alles van heb krijgt.

Een doos lesmateriaal, schriftjes of whatever kan ook afgeleverd worden na schooltijd
Unless je er waardering van ieder van wil en dat ieder ziet wat voor goeds je doet....
door Carina do 13 feb 2020, 13:54
Heel janmer dat je mijn posts niet goed leest en je je persoonlijk zo aangevallen voelt.

Daar valt gewoon niet mee te praten.
Een forum is om gedachten te delen. Ik hoef niet zoals jou te denken. Jij niet zoals mij.
Ik heb het over Nederlandse schooltjes is het algemeen. De hele poeha er om heen.
Facebook, media alles wordt opgedate met de goede bedoelingen.
Denk ook eens aan de mensen zelf.
Dat is het enige wat ik zeg.
Maar aangezien mijn mening niet echt gewaardeerd wordt en het in een verkeerd keelgat schiet, hou ik me maar wijselijk stil.
door lizetmols do 13 feb 2020, 14:58
ik heb wel geleerd dat het stilhouden misschien nog wel het allerbeste is. naar mijn mening is er geen zwart-wit. iedere partij heeft een mening, iedere partij heeft een beetje gelijk en van al die meningen moeten we dan iets zien te brouwen. ieder ziet de wereld en wat daar allemaal goed- en soms misgaat of in omgekeerde volgorde vanuit z'n eigen gezichtsveld. 't is altijd jammer dat velen die eigen mening en dat eigen inzicht willen opdringen aan anderen. want alleen zij doen het goed, dus die anderen moeten maar eens luisteren...je ziet soms dingen waarvan je denkt: dat kan toch niet maar bij nader inzien of als je gewoon wat verder kijkt en luistert kan je er soms zelfs begrip voor opbrengen.
dat is de reden dat wij de afgelopen 13 jaar nooit met wie dan ook hebben willen samenwerken, mijn vrouw en in hebben best wel onze eigen meningen maar daar komen we altijd uit.
graag wil ik toch nog even gezegd hebben dat veel mensen die wij kennen doen wat en hoe zij het doen met de allerbeste bedoelingen en da's zeker niet onbelangrijk.
denk wat je wil denken maar laat ieder in z'n waarde! vind ik.
dick
door aminacamara do 13 feb 2020, 16:50
Dag,
Het is niet mijn gewoonte om negatieve zaken te posten over gambia. Het gaat hier niet om een verhaal van horen zeggen.
Fijn dat de sponsors reageerden , ik zal een p.b sturen. Graag hoor ik ook hun kant.
Prettige dag nog,
Amina
door mrs. 4Gambia do 13 feb 2020, 23:31
Ik ben geen sponsor van deze school, wel betrokken, maar je bent welkom om een pb te sturen

aminacamara schreef:Dag,
Het is niet mijn gewoonte om negatieve zaken te posten over gambia. Het gaat hier niet om een verhaal van horen zeggen.
Fijn dat de sponsors reageerden , ik zal een p.b sturen. Graag hoor ik ook hun kant.
Prettige dag nog,
Amina
door mrs. 4Gambia do 13 feb 2020, 23:34
ik heb het heel goed gelezen, je vraagt of het hard is voor mij om de waarheid te horen. Dat zegt genoeg. En dit is idd een forum. Je reageert op een post, dan gaat het dáár over. als je een ander onderwerp wilt starten moet je dát doen ipv deze post gebruiken om je eigen mening te ventileren

Carina schreef:Heel janmer dat je mijn posts niet goed leest en je je persoonlijk zo aangevallen voelt.

Daar valt gewoon niet mee te praten.
Een forum is om gedachten te delen. Ik hoef niet zoals jou te denken. Jij niet zoals mij.
Ik heb het over Nederlandse schooltjes is het algemeen. De hele poeha er om heen.
Facebook, media alles wordt opgedate met de goede bedoelingen.
Denk ook eens aan de mensen zelf.
Dat is het enige wat ik zeg.
Maar aangezien mijn mening niet echt gewaardeerd wordt en het in een verkeerd keelgat schiet, hou ik me maar wijselijk stil.