Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door poeltje di 11 feb 2020, 19:28
Vooruitlopende op de,zo goed als, onvermijdelijke
herintroductie van de MAX , in de loop van dit jaar, lijkt het mij leuk om vast een opiniepeiling te houden onder de toekomstige passagiers van dit type vliegtuig.Dit bij wijze van warming-up want het onderwerp komt tzt ongetwijfeld nog een aantal keren terug.
TUI vloog er vorig jaar al mee en zal de MAX absoluut weer gaan inzetten om u van A naar B, en in tegenstelling tot RWS, ook weer van B naar A te brengen. De kans is dus groot dat u, na een vroegboeking, achteraf te horen krijgt dat u met de MAX vliegt. !
Stapt u straks zonder, met meer of minder vliegangst in de MAX ?
Of laat u zich door een, eventuele, lokprijs verleiden om als 1ste schaap over de MAX cabinedrempel (en uw vliegschaamte natuurlijk) heen te stappen ?
Of probeert u zoveel mogelijk met een ander te vliegen tot u meer zekerheid heeft over de MAX ?
door Willem2 do 13 feb 2020, 12:54
Ga er van uit dat als de MAX weer gaat vliegen de problemen opgelost zijn. Het kan niet zo zijn dat een maatschappij willens en wetens een toestel de lucht in stuurt waarvan men weet dat het een risico is. Buiten het feit dat een crash veel mensenlevens kost, zou het voor de maatschappij een enorme imago schade opleveren, met zeer waarschijnlijk schadeclaims van de nabestaanden. Lijkt me dat niet 1 maatschappij dat risico wil nemen.
Ik wil naar Gambia, en stap dus ZONDER angst het vliegtuig in!
door Irda do 13 feb 2020, 22:32
Allereerst gaat de FAA deze zomer (datum nog onbekend) testvluchten uitvoeren met de vernieuwde software. Daarna moeten piloten die de max vliegen op cursus voor de vernieuwde software. Als alles goed bevonden is, stap ik met een gerust hart in zonder vliegangst. Je kan tenslotte niet alles voor zijn. Er zijn zoveel andere mogelijkheden waarom een toestel neerstort. Als je bekijkt hoeveel toestellen er wereldwijd per uur in de lucht zijn en wat er mis gaat, is door de bliksem getroffen een grotere kans.
door poeltje vr 14 feb 2020, 11:42
Afhankelijk van het tijdstip zijn er tussen de 8000 en 20000 vliegtuigen onderweg.(Flighttracker24)
Per jaar zouden die goed zijn voor 40.000.000 vluchten.
Gezien deze aantallen is vliegen dus veilig te noemen.

Naast FAA moet je ook de EASA noemen.
door Parelzaad za 15 feb 2020, 16:31
Liever niet dan wel, de oorzaak van het hele euvel is een ordinaire bezuinigings maatregel geweest van Boeing. Hopelijk worden deze vliegtuigen zo snel mogelijk ingeruild voor een Airbus. Laat die Amerikanen er maar mee rond vliegen.