Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door JanT. zo 22 maart 2020, 17:22
COVID-19: Communicatiebericht aan Nederlandse reizigers 22 maart 2020

Beste Nederlandse reizigers in Senegal, Kaapverdië, Mauritanië, Gambia, Guinee en Guinee-Bissau,

Veel Nederlandse reizigers en toeristen keren deze dagen terug naar Nederland, vaak eerder dan oorspronkelijk was voorzien. In de meeste gevallen wordt dit verzorgd door de reisorganisatie waarmee zij hier zijn gekomen. Deze boodschap is voor degenen die terug naar Nederland willen reizen maar nog geen vlucht hebben weten te vinden. Geldt dit voor u? Dan verzoeken we u ons om onderstaande informatie aan ons te verstrekken. We vragen ook Nederlanders die eerder contact met de ambassade hadden dit te doen, omdat we om aanvullende gegevens vragen van uzelf, uw familieleden en eventuele andere reisgenoten :

1. Volledige naam zoals in het paspoort vermeld
2. Geboortedatum
3. Paspoortnummer
4. Uw huidige verblijfplaats. Land, plaatsnaam en indien van toepassing naam van uw hotel
5. Is er sprake van een medische indicatie
6. Oorspronkelijke vluchtschema en via welke luchtvaartmaatschappij u de reis heeft geboekt

Indien u op grond van privacy overwegingen liever geen additionele gegevens wilt verstrekken, dan kun u volstaan met datgene wat u wel wenst te delen.

Uw antwoorden ontvangt de ambassade graag per email naar het volgende adres : DAK-CA@minbuza.nl

Dit verzoek is bedoeld om een goed beeld te krijgen van de Nederlandse reizigers die zouden willen vertrekken, en om hoeveel personen het gaat. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken werkt nauw samen met reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen die zich ervoor inzetten vluchten voor Nederlandse reizigers te realiseren. U dient zelf via reisorganisaties of luchtvaartmaatschappijen uw reis te boeken, dat blijft onveranderd het geval.

Er wordt door reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen alles aan gedaan om ook in de komende dagen speciale vluchten aan te kunnen bieden naar Europa. Wij raden u dan ook aan om in contact te blijven met de luchtvaartmaatschappijen en / of de ticketbalies op de luchthavens om de mogelijkheden na te gaan om een vlucht naar Nederland te boeken. Volg de aanwijzingen van de lokale autoriteiten voor o.a. het bijwonen van publieke gelegenheden alstublieft strikt op.

Alleen Nederlanders die zich hebben aangemeld voor de BZ-informatieservice krijgen dit bericht. Misschien kent u nog landgenoten aan wie u dit bericht kunt doorsturen om hen te wijzen op de mogelijkheid zich te registreren voor de BZ-informatieservice via de volgende website: http://www.informatieservice.nederlandwereldwijd.nl

Voor aanvullende vragen kunt u via het 24/7 BZ-contact center terecht bij +31 247 247 247, of via Whatsapp +31 6 8238 7796. Volg ook de sociale media van de Nederlandse ambassade voor actuele updates, o.a. via Facebook.

Mocht u eerder in contact zijn getreden met de Ambassade maar bent u inmiddels teruggekeerd naar Nederland? Dan vragen we u af te melden voor de informatieservice door een bericht te sturen naar DAK-CA@minbuza.nl

Met vriendelijke groet,


Mw.drs. Joan J.J. Wiegman
Ambassadeur te Senegal, Kaapverdië, Mauritanië, Gambia, Guinee en Guinee Bissau

Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden
37, Rue Bugnicourt
Boîte postale 3262
Dakar, Republiek Senegal
Tel. +221 33 829 21 21
door JanT. di 24 maart 2020, 13:18
24/7 BZ Informatieservice
Beste Nederlanders in Senegal, Mauritanië, Kaapverdië, Gambia, Guinee en Guinee-Bissau,

Heeft u nog geen terugvlucht naar Nederland kunnen vinden? Registreer u dan nu ook op het nieuwe gezamenlijke platform http://www.bijzonderebijstandbuitenland.nl
Deze centrale registratie is bedoeld voor reizigers op plaatsen waar helaas geen vluchten meer zijn voorzien.

Veelgestelde vragen over de regeling kunt u hier vinden: https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -nederland

De oproep van de Ambassade om u aan te melden via DAK-CA@minbuza.nl blijft nog steeds geldig, indien u hier al gehoor aan heeft gegeven dan hebben wij uw gegevens reeds geregistreerd.

Voor daar waar dit mogelijk is, dient u zelf via reisorganisaties of luchtvaartmaatschappijen uw reis te boeken, dat blijft onveranderd het geval.
Volg de aanwijzingen van de lokale autoriteiten voor o.a. het bijwonen van publieke gelegenheden alstublieft strikt op.

Alleen Nederlanders die zich hebben aangemeld voor de BZ-informatieservice krijgen dit bericht per email. Misschien kent u nog landgenoten aan wie u dit bericht kunt doorsturen om hen te wijzen op de mogelijkheid zich te registreren voor de BZ-informatieservice via de volgende website: http://www.informatieservice.nederlandwereldwijd.nl

Voor aanvullende vragen kunt u via het 24/7 BZ-contact center terecht bij +31 247 247 247, of via Whatsapp +31 6 8238 7796. Volg ook de sociale media van de Nederlandse ambassade voor actuele updates, o.a. via Facebook.

Mocht u eerder in contact zijn getreden met de Ambassade maar bent u inmiddels teruggekeerd naar Nederland? Dan vragen we u af te melden voor de informatieservice. Wilt u zo vriendelijk zijn om ons daarnaast email te sturen naar DAK-CA@minbuza.nl waarin u ons bericht dat u inmiddels bent teruggekeerd?

Met vriendelijke groet,


Mw.drs. Joan J.J. Wiegman
Ambassadeur te Senegal, Kaapverdië, Mauritanië, Gambia, Guinee en Guinee Bissau

Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden
37, Rue Bugnicourt
Boîte postale 3262
Dakar, Republiek Senegal
Tel. +221 33 829 21 21



Klik hier om uw gegevens te bekijken, aan te passen of om u af te melden


Download de Reisapp van Buitenlandse Zaken:

24/7 BZ Reis Android


24/7 BZ Reis iOS

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], harrie en 2 gasten

Recente Topics

Twitter

Over ons

Beleefgambia.nl is de ontmoetingsplek voor iedereen die Gambia een warm hart toedraagt. Laten we het hier samen gezellig houden!

Registreer u vandaag nog om ook van dit forum gebruik te maken.

Beleefgambia.nl

Beleef hier een stukje Gambia!