Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door audi audi di 08 sep 2020, 07:02
beste Gambialiefhebbers
ik lees net het topic over geld versturen maar ik ben nu alweer de draad kwijt
daarom mijn vraag over geld versturen ervan uitgaande
dat ik een euro rekening in Gambia heb .
wat kost het om bijvoorbeeld 5000 euro of 25000 van mijn rekening
naar me eigen euro rekening in Gambia te sturen ?
kan dat bank naar bank of moet dat via een tussenbank of hoe ?
en wat kost dat ?
ik zeg er wel bij ik moet nog een euro rekening in Gambia openen maar vanwege corona
kan ik er nog niet heen .
dus wat zijn de kosten daarvan ?

mvg ronald
door Tinus di 08 sep 2020, 08:54
Hoi Ronald
Als je een eurorekening hebt in Gambia is dan geen probleem om 5000 over te maken vanuit Nederland.
Heb dat zelf ook gedaan bij de Rabobank (laten doen bij de bank) staat er in dag of 3/4 dan op.(trustbank)
Als je die 5000 euro in Gambia eraf wilt halen kost dan ongeveer 100 euro, en op 10.000 euro ongeveer 225 euro.
Beste is wel zelf het geld omwisselen in dallasie
Gr Tinus
door audi audi di 08 sep 2020, 09:58
Tinus schreef:Hoi Ronald
Als je een eurorekening hebt in Gambia is dan geen probleem om 5000 over te maken vanuit Nederland.
Heb dat zelf ook gedaan bij de Rabobank (laten doen bij de bank) staat er in dag of 3/4 dan op.(trustbank)
Als je die 5000 euro in Gambia eraf wilt halen kost dan ongeveer 100 euro, en op 10.000 euro ongeveer 225 euro.
Beste is wel zelf het geld omwisselen in dallasie
Gr Tinus

beste tinus dank voor de reactie
dus het overmaken van bijvoorbeeld 10000 euro naar een euro rekening van een bank in gambia
is kosteloos vanaf mijn eigen bank (abn amro)maar het geld opnemen bij de gambiabank (trustbank) kost
dan geld ? begrijp ik het zo goed ?

gr ronald
door Tinus di 08 sep 2020, 10:44
Overschrijving vanuit Nederland naar Gambia is volgens mij ongeveer 10 euro max.
door Uiltje do 10 sep 2020, 14:39
Persoonlijk mag je maar € 10.000 mee de grens overnemen. Mag zo'n bedrag dan wel in 1x naar het buitenland overgeboekt worden?.
door Willem2 za 12 sep 2020, 01:17
weet niet hoe het nu is, een jaar of 6 geleden dacht ik het ei van Columbus uitgevonden te hebben.
Had bij de trustbank een euro rekening geopend met de gedachte dat ik daar geld op kon storten, welke mijn sponsorkind dan daar met de pinpas kon opnemen. Om te testen of het allemaal goed werkte heb ik € 20,- overgemaakt. De kosten daarvoor waren € 50,-
Heb de rekening nooit meer gebruikt, veel te duur, zeker als je rekent dat je dus in Gambia ook nog commissie moet betalen