Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Hier kunt u zich voorstellen aan de andere prikkers van dit Gambia prikbord.
door Remco za 28 mei 2022, 22:51
Bijzondere vraag :D ..ik wil mijn Nederlandse wel opzeggen..maar zonder dollen...is dat gelukt? En is er een andere nationaliteit dan? Want als er Nederlanderschap zou zijn, dan moet het Gambiaanse paspoort ingeleverd, want NL staat in beginsel ( er zijn uitzonderingen) geen dubbele nationaliteit toe...
:geek: :ugeek:

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door Henke zo 29 mei 2022, 11:31
Ja, de IND vraagt wel om de Gambiaanse nationaliteit op te zeggen maar de Gambiaanse ambassade is langzaam. Ze waren verhuisd in Brussel en de post werd terug gestuurd. Ondertussen een 2e brief van IND dat er toch wel bewijs moest komen dat de aanvraag in behandeling was. Met de auto naar Brussel blijkt de ambassade gewoon niet open te zijn terwijl dit wel op de website staat. Licht brandt e.d. maar niemand aanwezig en de telefoon nemen ze 9 van de 10 x niet op. De documenten die men nog wilde in de brievenbus gedaan en de volgende dag al een email om 85 euro over te maken. Email is dus ook bewijs van aanvraag om intrekking van Gambiaanse nationaliteit. Ondertussen afwachten hoe het verder gaat. Krijg het idee dat de IND een aanvraag al voldoende vind maar hou je op de hoogte.
door Remco zo 29 mei 2022, 14:49
Ben ik weer nieuwsgierig naar de reden van aanvragen bij de IND? Een MVV voor een partner? Want de IND gaat over vreemdelingenrecht en het opzeggen van een nationaliteit is daar niet direct een logisch onderdeel van. Anyway: ik volg het graag en wens je veel succes bij de wensen.

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door Henke ma 08 aug 2022, 19:42
Uiteindelijk een brief van de Gambiaanse ambassade gehad waarin staat dat het verzoek tot intrekking van Gambiaanse nationaliteit naar Gambia is gestuurd. Deze brief is voldoende voor IND. De persoon in kwestie heeft nu dus Nederlandse nationaliteit.
door Henke ma 30 jan 2023, 16:10
Vervolg brief van IND ....... 1 jaar tijd om een definitieve brief te sturen naar de IND waarin staat dat Gambiaanse nationaliteit is ingeleverd. Zo niet, dan brief inleveren van ambassade dat er nog geen definitieve beslissing is genomen in Gambia. Kan dus wel even duren allemaal.
Laatst gebumpt door Henke op ma 30 jan 2023, 16:10