Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door MisterNiceGuy zo 21 nov 2021, 13:44
Valt er iets te zeggen over hoeveel procent van de restaurantjes, bars en winkeltjes open zijn in toeristisch gedeelte ten opzichte van de tijd voor Corona? Ben ik wel benieuwd naar.

Wij gaan trouwens sowieso ongeacht de situatie.
door TheGoodLife zo 21 nov 2021, 20:49
Alles is weer open op Senegambia zover ik gezien heb afgelopen
2 weken. Was gewoon gezellig. December 2020 was het een droevige ellende om 21.00 bijna niemand en nu is het gewoon levendig weer. Weet niet hier het is in de straat daar bij Poco Loco.
door MisterNiceGuy wo 24 nov 2021, 11:02
Bedankt voor jullie reacties.

Wij komen om 19:15u lokale tijd aan op Banjul.

We verblijven op Senegambia strip.
Wat ik me kan herinneren van onze trip van februari 2020 is dat restaurant niet snel meer iemand na 21:00u toelaten; vind ik ook logisch qua tijdstip ivm sluiten keuken.

Weet iemand nog een restaurant op de Senegambia strip of eettentje waar je nog rond iets na 21:00u terecht kan?
door TheGoodLife wo 24 nov 2021, 18:03
Je kan ook na 21.00 gewoon overal wel eten. Ging zelf meestal pas na 21.00 en zelfs 22.30 kon ik nog terecht. Geen zorgen.
door TheGoodLife do 25 nov 2021, 10:05
Op moment is het gewoon geluk hebben met de prijzen want ze vragen de gekste bedragen. Als je de gele taxi neemt zou ik vanaf de weg niet "meer" betalen dan

70d Senegambia strip naar Poco Loco strip.
150d Senegambia strip naar Kotu.
100d Senegambia strip naar Bijilo of 8/10d langs de weg met gedeelde taxi.

Als je de juiste taxi chauffeur vindt kan het lager.

Pas van Sukuta naar Kasumai Beach met veel moeite 150d voor elkaar gekregen.
Laatst bijgewerkt door TheGoodLife op do 25 nov 2021, 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
door Maatje do 25 nov 2021, 11:48
Bedoel je groene taxi? Of echt de gele die anders 8 dal kost.
Je schrijft erbij vanaf de weg, en vanaf hotel dan? (Groen)?
Nu vind 70 dal van Senegambia strip naar Pocoloco niet extreem duur, was altijd al zoiets, 50/100
door j@ck do 25 nov 2021, 12:16
je hebt groene taxi voor de toeristen.
Vaak mogen zij alleen maar standplaats hebben bij hotels.
Je hebt geel/groene taxi voor gewoon vervoer. Deze zijn over het algemeen goedkoper dan de groene.
Laat je niet wijs maken dat deze niet verzekerd zijn.
Wel zie je er auto's van mindere kwaliteit bij.
Die mogen wel mensen naar een hotel brengen, maar er niet wachten tot er iemand van hun diensten gebruik wil maken.
Vaak staan ze wat verder langs de weg te wachten waar het wèl mag.
Deze laatste kan je gebruiken als je ze aanhoud op de grote weg waar ze een bepaalde route afleggen en meer mensen vervoeren. De Gambianen gebruiken deze veel en betalen per traject 8 GD. Ze pikken ook anderen op, dus soms zit je er met 6 mensen in, maar zelden alleen.
Als ze je oppikken vanaf een hotel of zo en ze brengen je naar een bepaalde plek betaal je veel meer.
Maar ook op andere plaatsen willen ze je graag oppikken. Vraag dan om de prijs, want ze willen het liefst je vervoeren voor veel geld. de zg.Towntrip. .
Velen huren de taxi per dagdeel dus moeten snel geld verdienen, anders moet er geld bij.
Een kleine fooi kunnen ze vaak heel goed gebruiken.
Maar pas als je de prijs betaald hebt.!!!
Dan is er nog de bushtaxi. Busjes die ook een bepaalde route rijden maar en per traject van 8 GD betaald moeten worden. Vaak volgeladen met mensen en hun spullen waar je bij aanschuift. .
Zo kan je er verder mee en betaalt het aantal trajecten wat je er mee aflegt.
Ook hier geldt eerst betalen aan de "conducteur" en als je uitstapt een kleine fooi geven.
Probeer met gepast geld te betalen want wisselgeld wordt soms "vergeten".
door TheGoodLife do 25 nov 2021, 12:27
Vrijwel niemand betaald meer 8d, nieuwe normaal is 10d.
Zie geen reden om bij de bushtaxi fooi te geven want regelmatig geven die jongens geen correct wisselgeld terug omdat je blank bent.