Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door harrie-oisterwijk wo 11 mei 2022, 16:22
Ook laatste coronarestrictie sneuvelt: mondkapje mag af in vliegtuig, ‘maar isolatieduur blijft vijf dagen’

Vanaf volgende week vervalt de plicht om een mondkapje te dragen in het vliegtuig en op de luchthaven. Haagse bronnen verwachten dat RIVM en kabinet dat Europese versoepeladvies snel overnemen. De geadviseerde isolatieduur na infectie blijft waarschijnlijk wel op vijf dagen.  
door Remco zo 29 mei 2022, 15:07
Ik zat in de vlucht van BA waar om 00:00 uur de mondkapjesplicht zou vervallen..Nog nooit zo'n blije bemanning gezien, :lol: die vervolgens ook niet wachtte tot dat tijdstip. Eenmaal in de lucht waren de mondkapjes bij bemanning en passagiers af. :fire: want waarom in de lucht tot middernacht wachten?

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door musa sanneh di 31 mei 2022, 10:53
???????????
Ik zat op de vlucht 2 dagen eerder ook bij SN Brussel en het was al bekend dat mondkapjes niet meer verplicht waren
dus bij het boarden werden er al geen muilkorven meer gebruikt en de crew was heel normaal
niks wachten tot enig tijdstip en extra blij zijn, gewoon omdat het niet meer nodig was.
Vliegen als vanouds.
door Savira di 31 mei 2022, 16:36
Helden!!

Maar de ironie van het leven is waarschijnlijk dat jullie (later) alsnog zullen sterven na besmetting met een virus. Niet omdat jullie onvoorzichtig zijn, maar door de onvoorzichtigheid van anderen, die de grens met 2 of 20 of 200 dagen verleggen of in het geheel niet aanvaarden.
door musa sanneh wo 01 jun 2022, 20:42
Savira!! wij zijn geen helden en ja later(maar wanneer weet ik nog niet) zal ik alsnog sterven
Dat is voor mij altijd al een vaststaand feit geweest, en waaraan?? ook dat weet ik nog niet.
Wat ik wel weet :"Als het mijn tijd is ga ik,zolang het mijn tijd nog niet zal ik nog een poosje op deze aardbol blijven!!
Levende groetjes Musa
door Remco do 02 jun 2022, 11:32
"En in Gambia nog steeds een test laten doen voor je teruggaat? Hoelang moet de kassa nog draaien daar." :?

Het is niet Gambia die deze test bepaalt bij terugreis...Het zijn de Schengenlanden/ Nederland/ Belgie, die bepalen waaraan een inreizer moet voldoen (internationaal Covid bewijs of recente test). Het is aan Gambia dat dus voor het instappen, tegen betaling, te faciliteren.
Net zoals Gambia voor de binnenkomende passagiers zelf bepaalt wat die dan weer nodig hebben om "door" te mogen. Waardoor het verdienmodel in het land van herkomst weer in stand wordt gehouden. :bier:

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door harrie-oisterwijk do 02 jun 2022, 12:44
Als je een EU paspoort geen PCR test nodig
Jouw reisoverzicht

Nederland (terug) inreizen vanuit Gambia

Inreisverbod voor niet-Europese inwoners
Je mag alleen terugreizen als je volledig gevaccineerd bent, of onder 1 van de andere uitzonderingen valt. Bijvoorbeeld omdat je Nederlander bent.

Meeste maatregelen afgeschaft
Sinds 23 maart hoef je geen test-, herstel- of vaccinatiebewijs meer te laten zien wanneer je (terug) naar Nederland reist.

Sinds 19 april is het niet langer nodig om (bij reizen per vliegtuig of veerboot) een gezondheidsverklaring te tonen bij het instappen (boarden).

Ook is sinds 19 april het advies om na terugkomst een zelftest te doen, vervallen. Dit is dus niet langer nodig.