Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Erik zo 15 mei 2022, 10:06
Hey mensen, 26 mei ga ik naar Gambia. Heeft iemand ervaring met het huren van een fiets in Kololi?
En: wat is wijs hoeveel euro's om te wisselen direct op het vliegtuig of in hotel Senegambia?
Groetjes
door harrie-oisterwijk zo 15 mei 2022, 11:15
Geld kan je het beste wisselen voor de beste koers lokale wiselkantoor hotel geeft meestal slechte koers strip zijn er vele wel vragen wat de rate is
Vliegveld kan om om wat handgeld te hebben
Hoeveel ligt aan je behoefte en wat is inbegrepen
50/100 euro kun je vast vooruit
Fietsen raad ik je af druk autoverkeer geen goede fietspaden
door Mr.Bojangles ma 16 mei 2022, 19:11
Ik zou de geldautomaat op het vliegveld eerder vertrouwen dan de geldwisselaars. Voorbeeldje van een truc: in een stapel bankbiljetten vouwen ze diverse briefjes dubbel. Alhoewel... als ze je voor 300 Dalasi oplichten is nog steeds goedkoper dan de geld-automaat, doe toch maar wisselen. Neem dat tekort maar op de koop toe.
En als je zelfmoordplannen hebt, is het huren van een fiets daarbij een probaat hulpmiddel. Goeie kans dat het werkt.
Alles binnen een halfuur loopafstand, loop ik. AAN DE LINKERKANT VAN DE WEG!!! Ben ik weer wat kilo's kwijt. Voor genoemde zelfmoordplannen uiteraard aan de rechterkant van de weg gaan lopen. Daarbuiten sponsor ik dan wel een taxi.
door harrie-oisterwijk ma 16 mei 2022, 20:38
Natuurlijk altijd natellen als je wisseld
Wandelen langs de rijweg wat er gezegd word klopt
zijn soms idioten die zomaar de rijweg verlaten het zandpad op
je achterop benaderden haast haast vooral de taxibusjes verkeer is soms zo druk weg te smal
door poeltje wo 18 mei 2022, 14:55
Erik, laat je niet gek maken door eerdere ,overtrokken ,reacties.(deze schrijvers vergelijken alles met NL en kunnen niet overschakelen naar een ander land en denken in fietspaden, idioten en zelfmoord etc.)
Fietsen kan en net als in NL goed opletten , als je een beetje sportief ben en niet in je broek zit te schijten van angst zijn er genoeg geasfalteerde wegen waar je aardig ver mee kunt komen
Daarbuiten ,op de onverharde wegen, kom je met een MTB ook wel uit de voeten,minder verkeer om je heen.
en niet te vergeten , over het strand fietsen is ook prima te doen (advies : doe dat bij EB )
Veel fietsplezier !

Mijn buurman, een 80 jarige doet dit al vele jaren.,
door Sweetananas wo 18 mei 2022, 22:44
Ik ging fietsen op cleaningday dus het was redelijk rustig op straat.
Maar ik kon wel merken dat autobestuurders het niet echt gewend waren om een fietser in te halen. Ze reden dan heeel dicht langs mij. Dat was wel eng maar verder was het goed te doen. De fiets had ik van iemand geleend.
door Marcel Meuldijk do 19 mei 2022, 00:31
wauw terug in de tijd gegaan met Set satal (Cleaning day) sweetananas? dat is al minstens 5 jaar uitgestorven.
kan je wel zien aan de rotzooi die zich weer opstapelen overal, dat was 1 van de dingen die wel aardig goed waren onder Jammeh. voor teminste 1 dag per maand.