Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door audi audi za 05 nov 2022, 09:09
Sofia schreef:Ronald wat rot zeg! Ik heb het ook ooit meegemaakt, overigens niet daar.

Hoe was Kombo Beach hotel daarentegen? Want daar heb ik geboekt

hoi sofia
kombo beach was beter ,groter zwembad ontbijt was uitgebreider direct aan het strand
veel entertaiment bijvoorbeeld 9 uur strechoefeningen 11 uur volleybal 13uur skittles
en in de avond live band of african dancers ,ook hebben ze veel spelletjes te leen zoals mens erger je niet
kaarten rummicub enz..en er staat een tafeltennis tafel .
drankjes zijn wel wat duurder ,een crystal beer is 150 dhallassi
enig nadeel vond ik dat onze vlucht sávonds laat ging en je om 12 uur moet uitchecken ,gevraagd de kamer
te houden tot in de avond tot we opgehaald werden moest je 2150 dhallassi bijbetalen ????
gevolg iedereen die de vlucht laat had zette zijn koffer bij de receptie ,echt iedereen deed dat .
hotel is leuk en mooi maar ook duur en alles om je het geld uit je zak te halen.
en let op met taxi's bij het hotel one way kost 250 naar de strip town trip 500 wat ze graag willen.

groet ronald
door Sjaak51 za 05 nov 2022, 13:26
Ben ook in april in baobab geweest. Daar werd ik de twee dag gewaarschuwd dat er uit de kluisjes gestolen wordt.ben meteen gaan kijken en miste 100 euro uit mijn kluisje.heb meteen andere gasten gewaarschuwd en een stel miste 250 euro , de bedrijfsleider gewaarschuwd die kwam op zijn vrije dag meteen naar het hotel en liet ons de bewakingsbeelden versneld te laten zien, daar was geen inbraak op te zien, een dag later kwam jij met de politie aan de telefoon,die zij dat de genen die de gasten waarschuwde opgepakt moet worden (waarschijnlijk een vriend van Omar) dus hebben we het zo maar gelaten,geen werk meer van gemaakt. Nu in november weer in baobab de tweede dag komt Ronald naar mijn toe en vertelt me dat er geld gestolen is uit zijn kamer samen met de schoonmaker naar naar Omar gegaan die ontkent dat er gestolen wordt in het hotel dat is nog nooit gebeurt zei hij. Ik zei dat er in april ook al gestolen was uit kluisjes dat is niet bewezen.mensen hebben gelogen. Zaterdag kom ik aardige mensen tegen op het terras,ze vertelde mij dat ze in baobab zaten,ik vertelde dat daar gestolen wordt uit de kluisjes, zondag op het vliegveld vertelde ze dat er350 euro gestolen was uit de kluis. Dus een gewaarschuwd man telt voor twee. Baobab is niet veilig. Gr Sjaak
door audi audi za 05 nov 2022, 13:33
hoi sjaak
leuk je op dit forum te zien en idd je verhaal te vertellen
het klopt dat omar een leugenaar is en BAOBAB NIET VEILIG IS EN ER GESTOLEN WORD
en niet te vergeten de eigenaar mij bedreigd heeft .
het onderzoek loopt nog van de politie waar ik contact mee heb via whatsapp en corendon
heeft nog niet gereageerd op mijn klacht .

groet ronald
door Maatje za 05 nov 2022, 14:26
Of topic!

Reactie op taxi van Kombo beach naar de strip,
Wat bedoel je met town rit?
Dus heen en terug ophalen naar de strip en omgeving 500 dal.
Op de taxi borden staat Kotu naar Senegambia 500 dal, maar is dus heen en terug….???
door audi audi za 05 nov 2022, 14:34
Maatje schreef:Of topic!

Reactie op taxi van Kombo beach naar de strip,
Wat bedoel je met town rit?
Dus heen en terug ophalen naar de strip en omgeving 500 dal.
Op de taxi borden staat Kotu naar Senegambia 500 dal, maar is dus heen en terug….???

town trip is van het hotel en terug
one way is enkel wegbrengen
en idd van kombo beach hotel naar de strip en terug 500 dhallassi

groet ronald
door Maatje za 05 nov 2022, 20:47
Hoi Ronald, je weet er veel van dus nog een vraagje…
Hoe heet dan een rit met een gele taxi aan de weg naar bijv een stuk verder op, en is dat in zone verdeeld of hoe gaat dat?
Gele taxi mag je niet ophalen bij hotel, maar terugbrengen wel?
Geldt dat alleen voor hotels en niet voor bijv lodge buiten Senegambia,,
Met andere woorden zijn er alleen groene taxi,s bij de hotels?
Wat is een gilly gilly?
door audi audi za 05 nov 2022, 22:08
Maatje schreef:Hoi Ronald, je weet er veel van dus nog een vraagje…
Hoe heet dan een rit met een gele taxi aan de weg naar bijv een stuk verder op, en is dat in zone verdeeld of hoe gaat dat?
Wat is een gilly gilly?

Maatje stuur je 06 naar mij in een pm dan bel ik je morgen even gr ronald
door Maatje zo 06 nov 2022, 11:20
Heel aardig Ronald,

Maar plaats het hier maar dan heeft evt een ander er ook wat aan.
door audi audi zo 06 nov 2022, 11:49
Maatje schreef:Hoi Ronald, je weet er veel van dus nog een vraagje…
Wat is een gilly gilly?

wat een gilly is weet ik niet
gele taxi's mogen je natuurlijk afzetten bij je hotel
vaak zijn er alleen groene taxi's bij de hotels
let wel er is best wel een strijd gaande onder de taxi chauffeurs vanwege te weinig klanten
wil je een dagje weg met een taxi zoek er een die je vaker heb gebruikt of waar jij je comfortabel bij voelt
voorbeeld qua prijzen ik nam een taxi van kombo beach naar sayang en de chauffeur moest wachten op mij
ongeveer 2 uurtjes en terugbrengen naar kombo beach koste mij 1000 dhallassi ,maar deze chauffeur bracht
mij ook naar the airport met 5 man voor 1000 dhallassi dus wel onderhandelen maar niet te scherp
ik gun ze wel altijd wat .
hoe een taxi rit heet weet ik niet ,er zijn geen zones is wat je afspreekt qua prijs
van turntable naar de strip kost 200 strip turntable ook 200
kombo beach naar serekunda de market tussen 3 en 400
om maar een indicatie te geven

groet ronald
door musa sanneh zo 06 nov 2022, 12:13
Maatje
Een gelly gelly is een busje voor 24 personen met bovenop een grote dak drager voor bagage
Rijdt tussen 2 vaste punten en stopt op verzoek. kleinere busjes is eigenlijk hetzelfde alleen kleiner 14 personen
Groen gele taxi's rijden overal waar je heen wilt in dat geval heet het Town trip, eerst prijs afspreken!
Groengele taxi's rijden ook bepaalde routes b.v. turntable - Senegambia of Senegambia - traficlight stopt ook op verzoek en kost hetzelfde als de bushtaxi (busjes) en dat zijn vaste prijzen.
Groene taxi's zijn eigenlijk toeristen taxi's bedoelt om toeristen te brengen waar ze heen willen
officieel tegen een vast tarief volgens de borden, maar daar wordt vaak van af geweken.
de gele taxi's mogen inderdaad geen mensen bij het hotel ophalen (is concurrentie van de groene taxi)
Wel wegbrengen nadat ze toestemming hebben gehaald bij de politie
Buiten de hotel area mogen ze wel overal komen, zowel brengen als halen.
Als je een Town trip neemt en de prijs hebt afgesproken heb je de taxi ook voor jezelf en neemt hij geen andere passagiers mee.
Overigens vele menen dat de taxi chauffeur ook gids is dat is echt niet waar!
Gidsen in Gambia zijn gecertificeerd, dat de taxi chauffeur vaak veel weet is wel waar.
Kosten van de verschillende taxi's zijn niet te geven dat verschilt van traject
In bushtaxi's is vaste prijs voor het traject, of je het nu helemaal aflegt of niet maakt niet uit.
alle Towntrips altijd van tevoren prijs afspreken!!!
Succes en veel plezier in Gambia.