Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Lamin wo 02 nov 2022, 23:12
Zojuist vanaf de airport overheen of beter langs heen gereden.....
Gaten, kuilen, modderpoelen etc.
Chaotische puinhoop en het verkeer scharrelt er langs.....
Eigenlijk treurig en triest...maar het is een leuk land

Hoe dan ook ....het is een leuk land...
door Remco do 03 nov 2022, 06:41
Ja? Wat is er leuk zo leuk aan? Vertel en maak reclame want de mensen hebben inkomen nodig en enkel oplevend toerisme kan daarbij een beetje helpen. Verder is het kansloos, ondanks potentie. Vind ik.

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door Simon wo 23 nov 2022, 18:19
Op YT zijn vele filmpjes te vinden over de vorderingen van het werk aan de Coastal Road. Soms krijg je indruk dat je naar "Help mijn man is klusser" zit te kijken - op andere momenten (en op andere plaatsen) lijkt het al heel wat. Ik hoop dat er iemand het totale project kan overzien ...
door Mr.Bojangles ma 28 nov 2022, 23:23
Ik ga a.s. vrijdag terug naar Gambia. En moet naar Sanyang. Ik neem geen risico en zal de chauffeur opdragen om via Brikama te rijden want ik geloof er geen hout van dat de weg klaar zal zijn.
door Remco di 29 nov 2022, 06:08
De weg is nog niet klaar...nog lang niet.
Have fun in The Gambia

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door Lamin wo 30 nov 2022, 00:03
Beste Dick, wat is dat nu????
Je was nooit te beroerd om te corrigeren en te kapittelen en nu....verschuilen...tja het kan verkeren. Maar beter laat dan nooit. Ik zal er ook niets meer over zeggen, maar dit moest ff van mijn hart. Ik geniet nu in Gambia heb mijn ervaring over de betreffende route gedeeld. ; :D

Hoe dan ook ....het is een leuk land...
door house wo 30 nov 2022, 01:57
Hij is absoluut nog niet klaar en de side roads zijn een ramp...
door j@ck do 15 dec 2022, 15:59
Dit "PROJECT" is nog lang niet klaar. Voorlopig zijn ze de weg v.a. het vliegveld tot en met Turntabel aan het aanleggen. Het betekent dat je dat stuk aan twee kanten door het zand moet. luxe auto's, taxi's, bushtaxi's, bussen, vrachtauto's, GillyGilly's enz. enz.die elkaar moeten passeren op een zandpad. De aansluiting verandert haast dagelijks en meestal tegen de avond, zodat je echt in het donker aan de goden bent overgeleverd. Stof, gaten is wat je krijgt. en in het donker héél slecht zicht. Ondertussen worden er op verschillende plaatsen, levensgrote tankstations geplaatst. Zorg wèl dat je aan de goede kant er langs gaat, want tot TurnTabel kan je niet naar de andere kant. Het duurt zeker nog een jaar. Ze zijn ondertussen ook bezig bij TurnTabel met de fly-over. Het stuk waar je normaal 10 minuten over rijdt kost je nu minstens een half uur. Straks zal je als je aan de andere kant moet zijn helemaal moeten omrijden of tot TurnTabel of tot de kruising en weer terug via de andere kant. De weg heeft een middenstrook van ongeveer 50cm hoog, dus zo kom je ook straks echt niet aan de overkant. Zelfs lopend zal een probleem worden. (maar daar zullen ze wel wat op vinden.) Wanneer ze na TurnTabel verder gaan richting Senegambia is zover ik weet nog niet bekend. Het is te hopen dat ze dan het eerste stuk alvast openstellen.
Van afstand ziet het er niet eens zo slecht uit. Hoe het zal gaan tijdens het regenseizoen als al dat water op die HOGER gelegen weg terecht komt en dan op die zandpaden ? Ik houd m'n hart vast