Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Jan Kolthof wo 09 nov 2022, 07:23
Goedemorgen,

Mijn naam is Jan Kolthof, 59 jaar, wonend in het noorden des lands.

Ik kwam min of meer terloops in contact met de vader van een gezin uit Brikama Town. Het gezin lijdt honger naar eigen zeggen. Ik kan dat niet verifieren maar ben wel begaan met hun situatie.

DIt forum werd mij aangereikt, vandaar deze post.

Mijn vraag is of er mensen zijn die deze plaats kennen, en zo ja, weten of er hulpverlening naar toe gaat, het liefst ook in de vorm van hulp met voedsel.

Hartelijke groet,
Jan Kolthof
door Remco wo 09 nov 2022, 12:31
Hi Jan, (Bijna) iedereen op dit forum kent Brikama wel..een grote plaats in Gamba met een typisch Gambiaans leven, De voorzieningen voor de omgeving zijn hier te vinden (markten, banken, scholen, wisselkantoren, politie en immigratie) De geschetste hulpvraag in jouw richting is er één, hoe erg ook, die velen van ons kennen en waaraan velen van ons ook al gehoor aan gaven. Vervolgens werden net zo velen van ons soms blij en werden we soms ook door schade en schande wijs. Het is aan jou te toetsen of en hoe het zit met de oprechtheid en of en hoe je kunt of wilt helpen. Dat gezinnen honger hebben en dat men het allemaal niet trekt zal kloppen. Want dat is daar wel een beetje de standaard, helaas.
Er zijn mensen op dit forum actief met hulp in de omgeving Brikama (ik niet), die kunnen je denkelijk wel een beetje begeleiden en op weg helpen. Wellicht zelfs doen aan waarheidsvinding.

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door Jan Kolthof za 12 nov 2022, 16:14
Dank voor de reactie. Ik heb een adres van dit gezin.

Ben benieuwd of u een nadere contactpersoon hebt voor mij of op welke manier ik deze vraag breder op dit forum bekend kan maken.

Hartelijke groet.
door Jan Kolthof wo 16 nov 2022, 13:31
Goedemiddag Remco, weet je of iemand mijn onderstaande reactie zou kunnen beantwoorden?

Groet, Jan

Remco schreef:Hi Jan, (Bijna) iedereen op dit forum kent Brikama wel..een grote plaats in Gamba met een typisch Gambiaans leven, De voorzieningen voor de omgeving zijn hier te vinden (markten, banken, scholen, wisselkantoren, politie en immigratie) De geschetste hulpvraag in jouw richting is er één, hoe erg ook, die velen van ons kennen en waaraan velen van ons ook al gehoor aan gaven. Vervolgens werden net zo velen van ons soms blij en werden we soms ook door schade en schande wijs. Het is aan jou te toetsen of en hoe het zit met de oprechtheid en of en hoe je kunt of wilt helpen. Dat gezinnen honger hebben en dat men het allemaal niet trekt zal kloppen. Want dat is daar wel een beetje de standaard, helaas.
Er zijn mensen op dit forum actief met hulp in de omgeving Brikama (ik niet), die kunnen je denkelijk wel een beetje begeleiden en op weg helpen. Wellicht zelfs doen aan waarheidsvinding.