Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Tukker zo 20 nov 2022, 12:56
Daar altijd bij een touroperator te hebben geboekt en er steeds minder keus is(of te prijzig)is mijn vraag of het via oa booking.com goed te doen is om een hotel te boeken of is het handiger om rechtstreeks bij een hotel te informeren wil niet voor verrassing komen te staan als ik wil inchecken.
Graag suggesties.
door Harry/fatou zo 20 nov 2022, 13:29
Mijn ervaring is dat hotels de hoofdprijs vragen
Als ik jou was zou ik naar een appartement kijken
Bijvoorbeeld kerrsering apartments (Belgische eigenaar)
Of tree wild monkeys (Nederlandse eigenaar)
Hun prijzen staan op hun site
En al zijn ze volgeboekt willen ze je altijd helpen om iets anders te vinden
M.vr.g
Harry
door Remco zo 20 nov 2022, 16:07
Ik boek nooit een pakketreis, maar altijd een los ticket en vos boekingssite. Vaak kan het dan goedkoper door rechtsreeks via hotel te boeken daarna (commissie).
Een pakketreis heeft wel voordelen als er calamiteiten zijn , zoals overboeking, klachten of een pandemie.

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door harrie-oisterwijk zo 20 nov 2022, 20:14
Klopt wat Remco zegt ik boek ook alleen een ticket . op dit moment is Tui België goed in prijs
Ik Boek een gasthouse betaal ter plaatsen nooit vooraf bij overboeking verlies niet je geld
Toen met corona vlucht terug geanuleerd
Ja dan moet je zelf oplossen pakketreis geeft dan meer zekerheid
Maar erg duur als je lang wilt verblijven
door Remco ma 21 nov 2022, 08:34
Ja op dit moment inderdaad Tui België. Ik heb ook wel goedkoop gevlogen met TAP en Vueling, nu BA veel duurder is geworden. Maar met TAP en Vueling heb je een overstap van minstens een uur of 4 ( korter ga je niet makkelijk redden op die grote luchthavens Lissabon en Barcelona. Maar goed , Tui België prima nu.
En los boeken van de accommodatie. Contact zoeken via bijvoorbeeld Airbnb of Bookingd of Facebook. Scheelt veel geld.

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door Gerard1966 ma 21 nov 2022, 16:20
Via booking.com gaat super makkelijk.
Net 3 hotels zo geboekt.
Stond bij Kalimba en moest daar 1000 euro meer betalen dan ik op Booking.com had gezien. Ter plekke geboekt via Booking.com.
Succes.
door Remco ma 21 nov 2022, 16:27
Hey Gerard...ik verneem graag hoe het verder is bij Kalimba...volgens mij een "Adult only" hotel, all inclusive te boeken o.a. via corendon

door Gerard1966 ma 28 nov 2022, 10:40
Kalimba is bij ons favoriet.
Rustig, netjes en helaas veel te duur geworden.
Het eten ben je na een paar dagen wel zat.
Maar de totale sfeer en uitstraling maakt veel goed.
door flashlight za 31 dec 2022, 17:16
Aanrader volgens prijs en kwaliteit dit eenvoudig lokaal guesthouse B&B. Wordt gerund door Gambianen en ontbijt zit in de prijs.
Hebben een back up via zonnepanelen en het water stroomt er goed uit de kranen. Een prijs en geen meerkost voor electriciteit, water of schoonmaak. Ideaal gelegen in Bijilo, info kan je regelmatig terug vinden via Facebook en ook op booking.com

door Remco ma 02 jan 2023, 15:34
Ik boek nooit via touroperators..nog nooit gedaan ook..gewoon op zoek naar het goedkoopste ticket...soms een retour, meestal een enkeltjezoeken bij alle aanbieders...zijn er best weer een aantal inmiddels (TUI 2x, Vueling, TAP, Air France, BA,(duur geworden!) en Air France...Enkele reis lukt altijd voor ca 200 euro. Kwestie van geduld en soms durven wachten tot een last minute kans.
Boeken via Bookings werkt wereldwijd prima..voor mij ook in Gambia, waar ik een groot deel van het jaar verblijf op een eigen plekje. Maar soms is een luxe hotel ff lekker... (Coco Ocean, Swiss Boutique, Camara guarden, Metzy Residence , Dulaa Deema heb ik ervaring mee, dat boeken via bookings werkt)