Welkom op het gambia prikbord, een forum over het West-Afrikaanse land Gambia.

Bespreek hier alles over Gambia!
door Savira wo 01 feb 2023, 11:10
Dan denk je dat je alles al hebt meegemaakt, kom je dit tegen: slotje op de hele groep.
Je begint op facebook een groep en vervolgens kan je er niet tegen dat er buiten je (enge) lijntjes wordt gekleurd? Kinderachtig lijkt me. Maar misschien zie ik het fout.

Afbeelding
door harrie wo 01 feb 2023, 13:29
kan ook een storing of iets dergelijks zijn
kort geleden was deze site (beleefgambia.nl)ook enkele dagen niet te openen
heb maar even geduld
door Remco wo 01 feb 2023, 16:43
Jack is m.i. de beheerder van die Gambia Info groep, waar zelden het antwoord op een vraag wordt gegeven, maar vooral meningen en ongevraagde adviezen op de vraagsteller worden losgelaten...
Daarom ff een slot erop, lees ik.
Want daar begint het he: "lezen!"

Als iemand bijvoorbeeld vraagt, wat de koers bij Western Union is, volgt " veel te duur", " niet doen".

Als iemand vertelt naar Gambia te willen..." niet gaan, waar begin je aan".

Dat dus. :fire: :D

Gambia..."the Smiling Coast" ? Of lachen ze ons nou uit? Veel is om te janken in ieder geval...maar ja, dat lekkere weer he ;-)?
door j@ck wo 01 feb 2023, 17:13
Wat leuk dat mensen hier hun mening gaan geven over Gambia-info.
Safira geeft haar mening er over. Prima, ik zou denken, doe dat in een persoonlijk bericht, maar nee, het moet blijkbaar hier. ..
Goed, dan moet ik hier ook maar antwoorden:
Ik heb Gambia-Info opgezet omdat ik als ik iets vroeg ergens er allerlei l...verhalen op kwamen, maar gewoon geen antwoord. Of dat er met allerlei brillen op verhalen werden verteld, waarop weer gereageerd werd en uiteindelijk er niets uit kwam.
Daarom Gambia-Info.
Een vraag stellen en een antwoord krijgen en GEEN honderd meningen. Ja, wèl een smiley.
Je vertelt iets en geen antwoorden van... ja dat heb ik ook en oh wat erg en enz. enz.
Ik geef ook aan: Als je niets te vertellen hebt, doe dat dan ook niet!!
Voor dat soort verhalen moet je gewoon ergens anders gaan kijken en niet op Gambia info
Daarbij wil ik er geen reklame op, want dan zijn het altijd weer dezelfde mensen die plaatsen en dan krijg je helemaal reacties die niet nodig zijn,.
Of noem maar eens een naam van een gids. Geheid krijg je 100 reacties over nog betere gidsen en heel uitgebreid waarom.
Een ervaring met een hotel is geen reklame dus dat kan wèl. Alleen dan is het moeilijk voor veel mensen om die ervaring voor kennisgeving aan te nemen en er een smiley bij te zetten, nee dat wordt gewoon eindeloos ge oh.
Daarbij staat het allemaal duidelijk in de regels.
Iedereen die lid wordt wordt dat vrijwillig.
Zij die zich ergeren moeten gauw ergens anders naartoe gaan.
En ja, ik beheer deze pagina en bepaal wat er op komt of niet.
Er was iemand die het daar niet mee eens was en heeft een andere pagina opgezet prima.!! kunnen die mensen daar hun ei kwijt.
Dus Safira, als je je vrijwillig hebt aangemeld, en je ergert je aan mijn beleid. Ik zou zeggen: blijf je niet ergeren en schrijf je uit. .Scheelt jou maar ook mij een hoop ergernis.!!"
door Savira wo 01 feb 2023, 18:49
j@ck schreef: Dus Safira, als je je vrijwillig hebt aangemeld, en je ergert je aan mijn beleid. Ik zou zeggen: blijf je niet ergeren en schrijf je uit. .Scheelt jou maar ook mij een hoop ergernis.!!"

Wat jammer nou. Ik erger mij eigenlijk steeds minder vaak. Of ja: ik erger mij aan Mark Rutte, maar dat wil toch niet zegen dat ik het land dan maar moet verlaten? Het is die typische redenering: wie niet voor is, is tegen. Als ik op Gambia info lees dan interesseert het mij niet wie aan de knoppen zit. Meer nog: ik ben best wel in staat om uit de vele (des)informatie die er te vinden is zelf de informatie op te pikken die mij kan interesseren. Daar heb ik helemaal niemand bij nodig. En welke hoop ergernis ik je geef ontgaat mij volkomen. Ik schrijf er niet.

Wel stel ik vast dat er meermaals een vraag werd gesteld die onmiddellijk werd beantwoord door twee of drie leden, die goedbedoelde, maar foute informatie gaven. Ik dacht dat dan recht te zetten met een officiële bron. Maar kijk het slotje zat er al op. Mij maakt het niet uit, maar de vraagsteller komt van een koude kermis thuis als hij meent hij de juiste informatie heeft ontvangen.

Voor de rest is Gambia Info niet anders dan eender welke andere groep over een buitenland. Iedereen wil maar laten zien hoe goed hij of zij dat buitenland wel niet kent. Vooral de Dunnings en Krugers. Dat lijkt mij des mensen en dus onvermijdelijk. Dat had je je op voorhand kunnen inbeelden.

Nou ja, ik denk dat het weinigen gegeven is om tegen kritiek te kunnen. Aan lange tenen is er dan wel weer geen gebrek.
door j@ck do 02 feb 2023, 12:30
Ben je opgelucht nu je alles kwijt bent?
Fijn, want dan hoop ik dat je je uitschrijft bij Gambia-Info.
Helaas ken ik je echte naam niet, anders deed ik het, want ik houd niet van mensen die niet met een open vizier naar iemand commentaar geven..
door Robin za 04 feb 2023, 17:41
Is dit waardoor de fb groep Gambia info werd gesloten?
door Robin zo 05 feb 2023, 18:58
Dus niet dit forum maar een telegram groep. Niet al te fraai wat daar geschreven wordt.
door Savira ma 13 feb 2023, 15:29
@Robin: link? Or it didn't happen.